Barcelona acull l’European Chemical Biology Symposium

By 27 de juny de 2008novembre 16th, 2020No Comments
 27.06.2008

Barcelona acull l’European Chemical Biology Symposium

Ahir, 10 de juliol es va inaugurar al Parc Científic de Barcelona (PCB) l'European Chemical Biology Symposium (ECBS 2008) que organitzen de forma conjunta el PCB i l'Institut Municipal d'Investigacions Mèdiques (IMIM-Hospital del Mar). L'objectiu d'aquesta trobada és reunir a investigadors de diverses àrees científiques interessats en la chemical biology per tal d'exposar i debatre amb els experts les línies de recerca en curs i les perspectives de futur que s'obren en aquest àmbit, així com les iniciatives conjuntes que s'estan desenvolupant en aquesta àrea emergent.

Es tracta d’una nova disciplina que té un interès creixent, com prova la creació de diverses bases de dades en aquest àmbit, com ara Pubchem, als Estatas Units, Chembionet a Alemània, o Chembiobank a Espanya, coordinada per, Jordi Quintana, president del simposi i responsable de la Plataforma de Drug Discovery del Parc Científic de Barcelona. Aquest projecte, que impulsen el Parc Científic de Barcelona (PCB), la Universitat de Santiago de Compostela (USC) i l’IMIM –ubicat al PRBB– Universitat Pompeu Fabra (UPF) té com a objectiu crear una biblioteca de compostos químics acadèmics generats a nivell estatal, amb un registre de les seves funcions i/o possibles aplicacions a partir dels resultats obtinguts mitjançant diverses tècniques de screening experimental i virtual. D’altra banda, en els últims anys, han aparegut noves revistes científiques que centren la seva atenció en aquesta àrea de recerca, com ara Nature Chemical Biology i ACS Chemical Biology.

El simposi tindrà lloc a dos escenaris diferents: l’Auditori Antoni Caparrós del Parc Científic de Barcelona, on el dia 10 de juliol es durà a terme la inauguració i presentació del simposi, i l’auditori del Parc Recerca Biomèdica de Barcelona, el dia 11, on es durà a terme la cloenda. L’elecció d’aquests indrets respon a la implicació del PCB i de l’IMIM-PRBB en el projecte Chembiobank.

Entre els convidats figuren científics internacionalment reconeguts en l’àmbit de la química, la biologia, la quimioinformàtica, la bioinformàtica, etc, com ara Alex Levitzki, de la Universitat Hebrea de Jesuralen, i Ronald Frank, del Helmholtz Centre for Infection Research d’Alemània, que impartiràn , respectivament, les conferències inaugural i de cloenda del simposi.

Per a consultar el programa i/o fer reserves: http://www.pcb.ub.cat/ECBS2008/