Foto: Avinent / Fundació Althaia.
 24.04.2020

Avinent col·labora amb Althaia i altres institucions per a la producció d’EPIs amb tecnologia 3D

La companyia Avinent, present al Parc Científic de Barcelona, està duent a terme un projecte col·laboratiu amb la Fundació Althaia, la Fundació Universitària del Bages (FUB-UManresa), Eurecat, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i l’Ajuntament de Manresa per produir equips de protecció individual (EPIs) amb tecnologia d’impressió 3D. Aquesta aliança ja es concreta en la fabricació de pantalles de protecció facial i manetes de porta per obrir amb l'avantbraç.

L’aliança entre sis institucions del món científic, sanitari, acadèmic, empresarial i institucional –la Fundació Althaia, la Fundació Universitària del Bages (FUB-UManresa), la companyia Avinent, Eurecat, la UPC i l’Ajuntament de Manresa– ha permès dissenyar a Manresa un circuit de fabricació amb tecnologia 3D d’equips de protecció individual (EPIs) per fer front a l’emergència sanitària provocada pel SARS-CoV-2.

D’aquesta manera, es vol canalitzar de manera eficient la voluntat de les persones i entitats que s’han ofert elaborar materials i components per a equips de protecció en el marc de la crisi pel Coronavirus. La coordinació ha de permetre garantir que els equips arriben als centres sanitaris i sociosanitaris on es necessiten i que es poden aprofitar adequadament perquè compleixen tots els requisits de seguretat.

El treball coordinat entre empreses i particulars s’està focalitzant inicialment en la producció de pantalles de protecció facial i suports per obrir portes amb l’avantbraç, sense haver d’usar les mans, per evitar el risc de contagi per coronavirus.

En ambdós casos, la validació dels dissenys i el testeig de les primeres unitats l’ha dut a terme Avinent, companyia homologada en el sector de producció de materials per al sector sanitari, amb seu a la localitat catalana de Santpedor i al Parc Científic de Barcelona.

La col·laboració d’altres entitats i la ciutadania pot ajudar a ampliar la capacitat de producció actual i fer que arribi als centres en condicions òptimes per ser utilitzada. Amb tot, perquè aquesta ajuda sigui realment útil, cal que arribi de manera coordinada i seguint les especificacions tècniques acordades per les diferents organitzacions implicades.

► Més informació en aquest enllaç [+]