Apropa’t a la Ciència a La Pedrera

By 23 d'abril de 2013novembre 16th, 2020No Comments
Imatge: © Parc Científic de Barcelona.
 23.04.2013

Apropa’t a la Ciència a La Pedrera

Avui ha començat l'11a edició de la Fira «Recerca en directe», que tindrà lloc a La Pedrera fins al dijous 25 d'abril. L'objectiu d'aquest esdeveniment, que organitzen anualment el Parc Científic de Barcelona (PCB) i la Fundació Catalunya-La Pedrera, és mostrar diversos projectes que es duen a terme a centres i instituts d'investigació de Barcelona per apropar la recerca a tots els ciutadans i fomentar vocacions científiques entre els joves.

La Fira s’ha iniciat aquest matí amb una visita guiada que ha comptat amb la presència d’Enric I. Canela, vicerector de Política Científica de la Universitat de Barcelona; Salvador García, director de l’Àrea de Coneixement i Recerca de la Fundació Catalunya-La Pedrera, i Salvador Maluquer, director general del Parc Científic de Barcelona (PCB), i que ha estat conduïda per Jesús Purroy, director tècnic de Serveis científics i tecnològics del PCB.

La Fira, organitzada per onzè any consecutiu pel Parc Científic de Barcelona i la Fundació Catalunya – La Pedrera, portarà enguany a aquest emblemàtic espai sis grups de recerca de diversos centres i instituts d’investigació de Barcelona a fi que els visitants puguin participar en experiments vinculats als seus projectes actuals de recerca, amb els mateixos instruments i materials que fan servir habitualment. Per fomentar la interacció amb el públic, a cada estand es formula un enigma que els assistents han de resoldre tot seguint la metodologia científica.

Els centres de recerca que participen en aquesta 11a edició són: l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC); l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), ambdós amb seu al Parc Científic de Barcelona; el Centre de Regulació Genòmica (CRG); el Center for Brain Cognition de la Universitat Pompeu i Fabra (UPF); el Grup de Recerca en Neurociència Cognitiva de la Universitat de Barcelona (UB), i el Grup d’Òptica Mèdica de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO).

La Fira «Recerca en directe» s’emmarca dins de l’Àrea de Coneixement de la Fundació Catalunya-La Pedrera i del programa de divulgació de la ciència «» del Parc Científic de Barcelona, que ofereix més de 120 activitats en què participen 4.500 persones cada any. Aquesta iniciativa es duu a terme amb el suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) – Ministeri d’Economia i Competitivitat (MINECO).

L’activitat és gratuïta i oberta a tothom. Els horaris de visita són de 10:00 h a 14:00 h i de 16:00 h a 20:00 h prèvia reserva. A partir de les 18:00 h, l’entrada és lliure.