11a edició de la Fira «Recerca en directe»

By 22 d'abril de 2013novembre 16th, 2020No Comments
Imatge: © Parc Científic de Barcelona.
 22.04.2013

11a edició de la Fira «Recerca en directe»

Demà, dimarts 23 d'abril, comença l'11a edició de la Fira «Recerca en directe», que tindrà lloc a La Pedrera fins el dijous 25 d'abril. L'objectiu d'aquest esdeveniment, que organitzen anualment el Parc Científic de Barcelona (PCB) i la Fundació Catalunya-La Pedrera, és mostrar diversos projectes que es duen a terme a centres i instituts d'investigació de Barcelona per apropar la recerca a tots els ciutadans i fomentar vocacions científiques entre els joves.

A les 10:00 h s’oferirà una visita guiada pels estands de la Fira que comptarà amb la presència d’Enric I. Canela, vicerector de Política Científica de la Universitat de Barcelona; Salvador Garcia, director de l’Àrea de Coneixement i Recerca de la Fundació Catalunya-La Pedrera, i Salvador Maluquer, director general del Parc Científic de Barcelona, i que serà conduïda per Jesús Purroy, director tècnic de Serveis científics i tecnològics del PCB.

La Fira «Recerca en directe» s’emmarca dins de l’Àrea de Coneixement de la Fundació Catalunya – la Pedrera i del programa de divulgació científica Recerca en Societat del PCB, que ofereix més de 120 activitats en què participen 4.500 persones cada any. Aquesta iniciativa es duu a terme amb el suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) – Ministeri d’Economia i Competitivitat.

Descobrir què passa al cervell quan sentim música; crear un nou medicament fent servir pèptids i proteïnes; experimentar com la llum viatja a través dels nostres teixits; enregistrar l’activitat del nostre cos i interpretar els senyals biomèdics; modificar l’activitat de diversos gens per prevenir o curar el càncer; o esbrinar com conviuen dues llengües en un mateix cervell són els projectes en què podran participar els visitants.