Aliança entre tres institucions de Recerca Biomèdica de Barcelona

By 3 de setembre de 2003novembre 16th, 2020No Comments
 03.09.2003

Aliança entre tres institucions de Recerca Biomèdica de Barcelona

L’ Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS), el Parc Científic de Barcelona (PCB) i el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB) han signat avui l’, una iniciativa que pretén estructurar i potenciar la qualitat i la capacitat de la recerca biomèdica pública que es desenvolupa a la Ciutat Comtal i la seva àrea metropolitana, al temps que la projecta com una marca d’excel·lència en l'àmbit de la recerca biomèdica.

Oberta a d’altres incorporacions i basada en un model multicèntric i altament coordinat, aquesta nova entitat s’emmarca plenament dins dels objectius de la nova política de l’Espai Europeu de Recerca i Innovació de crear entorns regionals d’excel·lència científica i tecnològica, especialment en l’àrea de biomedicina i biotecnologia.

L’Aliança té com a missió actuar com a ens d’interrelació entre les institucions d’investigació biomèdica signatàries, així com participar, amb d’altres agents i actors públics i privats, en la construcció d’un potent pol biomèdic i biotecnològic a l’àrea de Barcelona (Bio-cluster BCN). L’Aliança representa així, un pas endavant quant a gestió eficient i sostenible dels recursos científico-tecnològics existents i la vertebració dels grups i programes de recerca, tot facilitant la competitivitat internacional de la recerca biomèdica desenvolupada a la nostra ciutat.

Posteriorment a la signatura del conveni de l’Aliança, el president del Consorci Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS), Joaquim Casal (director general de Recerca de la Generalitat); Andreu Mas-Colell, en la seva qualitat de president de la Fundació Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB), i el president de la Fundació Parc Científic de Barcelona (PCB-UB) i rector de la Universitat de Barcelona, Joan Tugores, han signat un segon conveni amb el ministre de Ciència i Tecnologia, Josep Piqué; i el conseller d’Universitats, Recerca i Societat de la Informació, Andreu Mas-Colell per recolzar el desenvolupament de l’Aliança.

En aquest segon conveni, les institucions biomèdiques de recerca signatàries s’han compromès a redactar un Pla de Viabilitat i d’Objectius (2003-2005) que reculli el procés estratègic d’integració conjunta i les dues Administracions garanteixen l’aportació d’accions especials específiques de caràcter finalista i quantitats anuals suficients per a cobrir els objectius de la Aliança.