La UB, capdavantera en distincions de la Generalitat de Catalunya a la recerca universitària

By 23 de juliol de 2003novembre 16th, 2020No Comments
 23.07.2003

La UB és un cop més la universitat amb més guardonats (15) a la VI edició de la Distinció de la Generalitat de Catalunya per a la Promoció de la Recerca Universitària, una convocatòria anual que premia 30 investigadors del sistema universitari català a les categories d’investigadors reconeguts (10) i joves investigadors (20). Els guardons, tres dels quals premien a investigadors del Parc Científic de Barcelona, seran lliurats avui pel president Jordi Pujol en un acte institucional a les 19h a l’Auditori al Palau de la Generalitat de Catalunya amb participació del conseller , Andreu Mas-Colell i el president del jurat que concedeix les distincions, Pere Pascual, catedràtic emèrit de física teòrica a la UB.

Del 2000 al 2003, un total de 120 investigadors de tot Catalunya han rebut aquesta distinció de la Generalitat de Catalunya. La UB és la universitat líder en premiats a tot Catalunya, amb 54 guardonats a les convocatòries –23 com a investigadors reconeguts i 31 joves investigadors– seguida de la (19), la (18) i la (18).

En el conjunt d’edicions, a la UB el Departament d’Estructura i Constituents de la Matèria té el màxim nombre de distincions (7), seguit de Bioquímica i Biologia Molecular de la Divisió III (4), Química Orgànica (4), Química Inorgànica (4) i Biologia Cel.lular i Anatomia Patològica (4). En l’àmbit dels Centres Especials de Recerca de la UB, destaquen els 6 premiats al CER d’Astrofísica, Física de Partícules i Cosmologia (dirigit pel professor Enric Verdaguer); el (dirigit per Francesc Illas al Parc Científic de Barcelona) amb 5 guardonats; i els 4 corresponents al , liderat per Eduardo Soriano.

A l’edició del 2003, la UB ha assolit 5 de les 10 distincions a investigadors reconeguts, i els premiats són: Fernando Albericio, catedràtic del Departament de Química Orgànica, i investigador de l’Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona (); Horacio Capel, catedràtic del Departament de Geografia Humana; José Ignacio Latorre, professor del Departament d’Estructura i Constituents de la Matèria; Joan Ramon Morante, catedràtic del Departament d’Electrònica; i Eduard Tolosa, catedràtic del Departament de Medicina, cap del Servei de Neurologia i director de la Unitat de Parkinson i Moviments Anormals a .

A la categoria de joves investigadors, 10 dels 20 distingits són investigadors de la UB: Ignasi Xavier Adiego, Mª Jesús Carro, Josep Mª Esquirol, Jordi Llorca, Antonio Miquel Pineda, Jose Antonio del Río, Eduardo Roca, Mª del Carmen Rovira, Eliseo Ruiz i Jesús Javier Velaza.

Més infomació al .