Acte de presentació de la Xarxa d’Emprenedoria Universitària

By 14 de febrer de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 14.02.2011

Acte de presentació de la Xarxa d’Emprenedoria Universitària

Demà, 15 de febrer, tindrà lloc l'acte de presentació de la Xarxa d'Emprenedoria Universitària que lidera la Universitat de Barcelona (UB) a través de la Fundació Bosch i Gimpera (FBG), que té la seva seu al Parc Científic Barcelona. L'objectiu d'aquest acte és donar a conèixer als seus assistents les avantatges competitives de l'emprenedoria com a sortida professional, així com les principals línees estratègiques i els principals objectius d'aquesta nova xarxa.

La Xarxa d’Emprenedoria Universitària, creada per la UB, juntament amb la UAB, la UPC, la UPF, la UOC, la URV, la UdG, la UdL i la UVic, és una iniciativa per dur a terme, de manera coordinada, accions de foment de l’emprenedoria amb l’objectiu de contribuir a la detecció de talent emprenedor i a la creació de vocacions empresarials en la comunitat universitària.

Aquesta iniciativa té quatre línies estratègiques: motivar i fomentar l’esperit emprenedor a la universitat catalana; donar suport i promoure idees innovadores en projectes empresarials sorgits en l’entorn universitari; fer créixer i consolidar iniciatives empresarials, i generar coneixement que pugui subministrar recursos i dispositius orientats a valoritzar l’emprenedoria universitària.

Els principals objectius de la Xarxa són augmentar la inversió en capital humà millorant habilitats i competències clau en emprenedoria entre l’alumnat; millorar l’oferta formativa universitària; racionalitzar recursos econòmics i materials mitjançant la coordinació entre els membres de la Xarxa; fomentar l’establiment de vincles territorials i la interacció entre les universitats i amb les empreses; i multiplicar el coneixement en matèria d’emprenedoria a Catalunya.