40 participants assisteixen a la primera jornada Crea!Oportunitats organitzada per l’FBG

By 6 d'abril de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 06.04.2011

Dimecres la Fundació Bosch i Gimpera (FBG) –amb seu al Parc Científic Barcelona– va organitzar amb èxit la seva primera edició de la jornada Crea!Oportunitats. Amb aquesta jornada, l'FBG ha volgut promoure la creació d'empreses als grups de recerca, investigadors i professors dels àmbits de les humanitats i ciències socials. Aquesta jornada s'ha dut a terme en el marc de la Xarxa d'Emprenedoria Universitària i amb el suport de la Càtedra d'Emprenedoria i la col·laboració d'Alumni UB.

En aquesta primera edició de Crea!Oportunitats hi varen assistir 40 persones, entre les quals el 71,4% eren llicenciats o doctorands i un 35,7% estava format per docents o/i investigadors. La majoria dels assistents procedien de la Facultat de Geografia i Història (32,3%), seguit de la Facultat d’Economia i Empresa (22,6%).

Inaugurada per Sílvia Atrian, vicerectora d’Innovació i Transferència del Coneixement de la UB i M. Carme Verdaguer, directora general de l’FBG, la jornada va començar amb una taula rodona moderada per Delfi-I Nieto, consultora en Transferència d’Humanitats i Ciències Socials de l’FBG. A la taula rodona hi varen participar quatre emprenedors que han creat la seva empresa: Lola Ángeles, de Fragment Serveis Culturals; Sheila Mas, de Dialoga; Jordi Raventós, de Adesiara Editorial; i Lluís Vila, de Estrats.

Els ponents varen aportar les seves experiències i varen parlar d’aspectes clau alhora de crear una empresa, entre d’altres: descripció del perfil d’un equip emprenedor segons les seves experiències, el finançament rebut, ajuts públics i privats que han disposat, així com ajuts oferts pel Grup UBA continuació, Richard Buckley, director de la University of Leicester Archaeological Services (ULAS), va donar el Keynote Speech sobre la professionalització com a empresa dels serveis ofertats per un departament universitari. L’ultima intervenció va anar a càrrec de l’Esther Riambau, consultora de l’Àrea de Creació d’Empreses de l’FBG, explicant quines eines tecnològiques existeixen a l’abast de l’emprenedor/a.