CIES signa un acord amb Llorente & Cuenca per promoure l’RSC a Espanya i Llatinoamèrica

By 8 d'abril de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 08.04.2011

La (CIES) –amb seu al Parc Científic Barcelona– i la consultora de comunicació Llorente & Cuenca acaben de signar un acord de col·laboració per sumar esforços en la implantació de models eficaços de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) en les entitats públiques i empreses d'Espanya i Amèrica Llatina.

L’acord implica que Llorente & Cuenca col·laborarà amb CIES en la promoció i difusió de la seva activitat didàctica i formativa a Espanya i també a Llatinoamèrica, on la consultora compta amb set oficines pròpies. Per la seva banda, CIES -que ha format més del 60% dels líders en RSC de les entitats públiques i empresarials de l’Estat espanyol- facilitarà el seu suport a la consultora per a la formació interna en RSC i col·laborarà en les activitats de recerca entorn la Sostenibilitat Econòmica, Social i Mediambiental a l’àrea d’R+D de Llorente & Cuenca.

La Fundació CIES reforça amb aquesta nova aliança la seva estratègia d’internacionalització i de creació de plataformes i xarxes globals que potenciïn els efectes multiplicadors dels seus programes en RSC, per ajudar a les organitzacions de tothom a crear valor econòmic i social. “Les companyies s’encaren ara al repte d’afrontar el nou model de negoci derivat de la crisi, amb eines i canals propis de l’RSE, com els quals ja coneixen els múltiples directius formats a CIES” –declara Isabel Vidal, directora de la Fundació.

La Fundació Centre d’Investigació d’Economia i Empresa (CIES) va néixer a Barcelona el 1992 i la seva activitat se centra en l’estudi de la combinació entre interessos econòmics i cohesió social, a través de la recerca, docència i difusió, estimulant projectes innovadors per al seu desenvolupament i creant plataformes i xarxes que potenciïn els seus efectes. La Fundació forma part del Parc Científic Barcelona com a centre d’R+D+i, i està vinculat a la Universitat de Barcelona (UB) per a la realització conjunta d’activitats d’investigació i programes de formació.

A l’actualitat, la Fundació CIES imparteix dos màster sobre RSC que combinen la formació on line amb sessions presencials: el «» (MRS) i el «» (MES). Ambdós estan organitzats per CIES i l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3), en col·laboració amb George State University d’Atlanta (USA).

Recentment, la German University in Cairo (GUC) ha sol·licitat a la Fundació CIES l’establiment d’una aliança estratègica amb l’objectiu de dissenyar un Màster en Responsabilitat Social Corporativa en llengua anglesa dirigit als líders de les empreses que operen a la regió de l’Orient Mitjà i el nord d’Àfrica. Per desenvolupar aquest projecte, ambdues entitats presentaran una proposta de màster en RSC en el marc del , una iniciativa de la Direcció General d’Educació i Cultura de la Comissió Europea que pretén el desenvolupament d’activitats de cooperació acadèmica entre les universitats de la UE i els centres d’ensenyament superior de l’est i del sud-est d’Europa, Àsia Central, nord d’Àfrica i Orient Mitjà.