Vèncer els bloquejants de la regeneració

By 17 de novembre de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 17.11.2010

Vèncer els bloquejants de la regeneració

Es sap que el desenvolupament de malalties neuronals com l'esclerosi múltiple i la malaltia d'Alzheimer està relacionat amb els nivells de mielina –una substància aïllant que envolta les fibres nervioses- del cos, tot i que les veritables causes d'aquestes afeccions segueixen sent desconegudes. Ara, investigadors de l'Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) –Parc Científic Barcelona– han descobert un nou grup de lligands per a receptors relacionats amb la mielina, que podrien aclarir la transcendència de la producció desequilibrada d'aquesta substància o les seves modificacions.

En un estudi publicat online per The FASEB Journal () aquesta setmana, el director del grup José Antonio del Río, junt amb els seus postdocs Vanessa Gil i Franc Llorens, han estat estudiant els axons, lligands i receptors del sistema nerviós central dels mamífers. En adults, la capacitat per a tornar a créixer dels axons després d’una lesió és limitada aquesta restricció la causen els inhibidors associats a la mielina (MAIs).