GAEM, finalista dels ‘Premis 2010 a les Millors Iniciatives de Servei al Pacient’ de Farmaindústria

By 19 de novembre de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 19.11.2010

La Fundació Grup d'Afectats d'Esclerosi Múltiple (GAEM), amb seu al Parc Científic Barcelona, ha estat seleccionada com a finalista als 'Premis 2010 a les Millors Iniciatives de Servei al Pacient' que atorga la Fundació Farmaindústria, dins de la categoria "Compromís amb la recerca". Amb ells, es pretén reconèixer la tasca social a favor dels afectats per diverses malalties que fan algunes entitats i/o personalitats, donar suport a les millors iniciatives en l'àmbit de la salut orientades a aquest col·lectiu, així com a estimular aquelles pràctiques que millorin la qualitat de vida dels pacients.

Aquests premis, que enguany cumpleixen la 6a edició, s’estructuren en cinc categories, adreçades a: les associacions de pacients –en què s’emmarca la candidatura de GAEM–, els col·lectius socials, l’entorn sanitari, els mitjans de comunicació i la trajectoria personal. L’entrega dels guardons, dotats amb 30.000€ i dos accèssits de 3.000€ en cada categoria, es durà a terme el proper 15 de desembre a Madrid.

Actualment GAEM promou dos projectes d’investigació per trobar un nou tractament per a l’esclerosi múltiple: CELLTRiMS, iniciat l’any passat, que pretén utilitzar un tipus de cèl·lules mare del pacient per frenar el rebuig a la seva pròpia mielina; i TOLERVIT, que té com a objectiu trasplantar als pacients les cèl·lules dendrítiques, que són les que estan directament implicades en el rebuig a la mielina i la seva destrucció.

A més de GAEM, en amdbós projectes hi participa la Unitat d’Esclerosi Múltiple de l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol, que forma part del Departament de Neurociències del Centre; el Laboratori d”Immunobiologia per a la Recerca i les Aplicacions Diagnòstiques (Lirad) i la Divisió de Teràpies Avançades del Banc de Sang i Teixits. Tots dos estan finançats a través d’ajuts públics i privats que provenen, entre d’altres entitats del Instituto Carlos III, el Ministeri de Ciència i Innovació i la Fundació Marató de TV3.