Sense categoria

By 31 de gener de 2013novembre 16th, 2020No Comments
 31.01.2013

Universitaris per impulsar la innovació a l’empresa

La Fundació Bosch i Gimpera, amb seu al Parc Científic de Barcelona, i el Departament d'Economia i Organització d'Empreses de la Universitat de Barcelona (UB) han posat en marxa per cinquè any un programa per dinamitzar la innovació a les pimes i els centres tecnològics catalans, mitjançant la incorporació durant cinc mesos de titulats universitaris formats en gestió de la innovació.

Les empreses i centres tecnològics interessats signaran un contracte de cooperació educativa amb la UB, per tant, no tindran cap relació de tipus laboral amb els titulats. Algunes empreses que ja han participat en aquesta experiència, com ara Intelligent Pharma, Ninsar Agrosciences i SOM Biotech, estan ubicades al Parc Científic de Barcelona.

Els titulats, a partir d’una anàlisi de capacitats i possibilitats de l’empresa o centre (cientificotecnològica, comercial-competitiva, organitzativa…) busquen noves idees de projecte, identifiquen potencialitats i estructuren nous projectes innovadors, que els presenten conjuntament amb un pla de captació de recursos per a la seva avaluació. Una vegada l’empresa o centre aprova el projecte, i en el cas que sigui necessari, es busquen els equips de recerca adients per desenvolupar-lo.

La Fundació Bosch i Gimpera és l’entitat promotora de la recerca a la UB i gestiona sis Xarxes de Referència de la Generalitat de Catalunya amb accés a més de 1.500 grups de recerca d’universitats i centres tecnològics catalans.

La data límit d’inscripció és el 15 de febrer de 2013.