19.12.2019

Un nou llibre d’APTE destaca infraestructures del PCB capdavanteres en R+D+i

Amb l'objectiu de donar més visibilitat a l'ecosistema espanyol d'R+D+i i potenciar la col·laboració entre el món científic i empresarial, l'Asociación de Parques Científicos y Tecnológicos de España (APTE) ha publicat el llibre "Infraestructuras de Innovación en los Parques Científicos y Tecnológicos de España". L'obra –que es va presentar oficialment el passat 29 de novembre a la Universitat Carlos III de Madrid– dedica sengles capítols a plataformes i equipaments capdavanters del Parc Científic de Barcelona.

L’Asociación de Parques Científicos y Tecnológicos de España (APTE) ha publicat l’obra “Infraestructuras de Innovación en los Parques Científicos y Tecnológicos de España“, amb una recopilació de 228 equipaments que estan desenvolupant activitats capdavanteres en matèria d’R+D+i dins l’ecosistema de l’associació, en relació directa amb sectors vinculats amb les actuals tecnologies disruptives.

A l’obra es dediquen sengles capítols a infraestructures científiques i tecnològiques del Parc Científic de Barcelona, com l’Estabulari, i de diverses entitats ubicades al seus espais, com ara: els seqüenciadors d’ADN de darrera generació del Centre Nacional d’Anàlisi Genòmica (CNAG-CRG); la Unitat de Ressonància Magnètica Nuclear (RMN) dels Centres Científics i Tecnològics de la Universitat de Barcelona (CCiTUB); les instal·lacions MicroFabSpace i Microscopy Characterization Facilities de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) o el banc de proves Automated Testing Rig for ASICs (ATRA) i el Single Photon Detector and Front-end Laboratory de la Technology Unit de l’Institut de Ciències del Cosmos (ICCUB).

El llibre va ser presentat de manera oficial el passat 29 de novembre a la jornada “Los parques en la prensa española” a la Universitat Carlos III de Madrid. A l’acte van participar Felipe Romera, president d’APTE; Juan José Vaquero, vicerector de Política Científica de la UC3M; i Ángeles Heras, secretària d’Estat d’Universitats, Recerca, Desenvolupament i Innovació del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, autora del pròleg de la publicació. La cita també va comptar amb l’assistència dels representants del PCB i d’altres parcs membres d’APTE, així com de diversos professionals del món del periodisme i de la comunitat científica.

► Més informació al web d’APTE [+]