Els premis lliurats pel Parc Científic de Barcelona consisteixen en una visita guiada pel seus espais i la participació en els tallers del programa RESSÒ.
 12.03.2024

Tres premis i un accèssit del Parc Científic de Barcelona, a la 25a edició de l’Exporecerca Jove

Del 6 al 9 de març la URL- La Salle va acollir la XXV edició de l’Exporecerca Jove, on l’alumnat de secundària i batxillerat de tot el món van presentar els seus projectes de recerca en espais dissenyats per ells mateixos. Aquesta mostra de treballs de recerca, organitzada anualment per l’associació MAGMA, promou, principalment, la investigació entre el jovent i potencia l’intercanvi d’experiències. Durant aquests 25 anys, la mostra ha comptat amb 4.800 participants  procedents de 25 països, que han presentat 2.400 treballs dels quals s’han lliurat 700 premis.

El jurat del Parc Científic de Barcelona a través de la seva valoració va atorgar 3 premis i un accèssit a les joves:  Anna Serrano, Elsa Díaz Moreno i Oyana Ndong Michá, de l’Institut El Cairat, pel seu treball “Estudi de la toxicitat i l’efectivitat de la molècula MRS7145-3 activada amb llum per al tractament del Parkinson. Comparativa amb la molècula MRS7145”; Noa Manuel Garcia, de l’Institut Martí Dot, pel treball, “Efectes d’agents mutagènics actuals sobre l’ADN”; Paula Flores Soria i Ariadna Hermoso Moreno, de l’Escola Mare de Déu de la Salut de Sabadell, pel treball “Revisió i comparació de la funció sensoriomotora de diferents tractaments per a lesions medul·lars en humans i múrids”. Finalment, l’accèssit ha estat a la Sara Muñoz Masdeu, de l’Institut Monlau, pel treball “Capacitat reductora i concentració d’antioxidants del residu de la closca de la taronja segons el país d’origen, l’estadi maduratiu i la varietat”.

Els premis lliurats pel Parc Científic de Barcelona (PCB), que hi col·labora des dels seus inicis, consisteixen en una visita guiada per les seves instal·lacions i la participació en els tallers del programa RESSÒ – Recerca en Societat, que aposta pel foment de les vocacions científiques per a contribuir a una educació de qualitat dintre del seu Pla de Sostenibilitat i compte amb el suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri de Ciència i Innovació, i de l’Ajuntament de Barcelona.

Exporecerca Jove és una fira d’estands oberta al públic, on els participants, alumnat d’entre 12 i 19 anys, presenten els resultats de la seva investigació mitjançant pòsters, gràfics i mitjans multimèdia, muntatge, maquetes, instrumental, etc. La mostra està impulsada i organitzada per MAGMA, Associació per a Promoure la Recerca Jove, una entitat juvenil catalana sense ànim de lucre d’àmbit estatal i amb seu a Barcelona i està integrada dintre de MILSET, federació internacional que promou la investigació entre el jovent.

Totes les edicions de l’Exporecerca Jove de MAGMA han estat una prova d’èxit i arrelament de la iniciativa. Un jurat acreditat procedent de diversos àmbits acadèmics i professionals avalua els treballs presentats i l’últim dia lliura els premis, consistents bàsicament en la participació dels seus autors en altres esdeveniments de caràcter internacional.

Durant aquests 25 anys Exporecerca Jove ha mobilitzat a més de 95.000 visitants, 4800 participants de 25 països diferents que han presentat més de 2400 treballs de recerca, i a més, s’han atorgat més de 700 premis que han avaluat més de 1500 membres del jurat, i tot gràcies a la implicació de més de 400 persones en l’organització per oferir més de 70 dies de Fira durant aquests 25 anys de trajectòria.