Andreu Mas-Colell (esquerra) i Ignasi Biosca (dreta) amb els guardonads Jordi Carrera i Rafel Bru (STAT-Diagnostica) i Judit Anido i Joan Seoane (Mosaic Biomedicals) - © Anna Mas
 16.03.2017

STAT-Diagnostica rep el Premi Bioèxit 2017 de CataloniaBio

Ahir, en el marc de la Nit de CataloniaBio 2017, l'empresa STAT-Diagnostica –creada l'any 2010 al Parc Científic de Barcelona (PCB) pels enginyers Jordi Carrera i Rafel Bru– va rebre el Premi Bioèxit de l'any atorgat per la patronal CataloniaBio en reconeixement a les fites assolides el 2016 en l'àmbit de les ciències de la vida i la salut a Catalunya.

STAT-Diagnostica va tancar la seva tercera ronda d’inversió per 25 milions d’euros –fins avui l’operació més elevada del sector a l’Estat espanyol–liderada pel fons holandès Gilde Healthcare, a més d’altres inversors ja existents com Ysios Capital. L’empresa està desenvolupant una tecnologia (DiagCORE) que permetrà aconseguir grans avanços en el diagnòstic i la classificació de les malalties infeccioses. La previsió és llançar-la al mercat entre 2017 i 2018.

Jordi Carrera, enginyer aeronàutic que abans de ser emprenedor va participar en activitats de recerca al NASA’s Glenn Research Center i l’Agència Espacial Europea, va recomanar no precipitar-se: “Anar a buscar fons és molt intens. Nosaltres vam tardar gairebé un any. A més, és clau la complicitat i les sinèrgies amb l’inversor”.

El sopar-networking d’hivern de la biotecnologia catalana

El lliurament del premi es va fer ahir al vespre durant la tercera edició de la Nit de CataloniaBio, el sopar-networking d’hivern que organitza anualment l’associació amb l’objectiu de fomentar les relacions i la cooperació empresarial, científica i institucional en l’àmbit de les ciències de la salut i la vida a Catalunya.  Com ja és habitual, la trobada es va celebrar en un espai emblemàtic de Barcelona; enguany, el lloc triat va ser el Museu Marítim. La trobada, presidida per Andreu Mas-Colell, actual president del Barcelona Institute of Science and Technology (BIST) ubicat al PCB – va aplegar més de 250 emprenedors, executius, inversors i investigadors.

En total, es van presentar sis candidatures al premi. Mosaic Biomedicals, una spin-off del Vall d’Hebron Institut d’Oncologia (VHIO) fundada pels doctors Joan Seoane, Judit Anido i Josep Baselga, també va obtenir el guardó.

El jurat va estar integrat pels membres de la junta directiva de CataloniaBio. “El sector està en un moment excepcional i pensem que és representatiu premiar dues empreses, una biofarmacèutica i l’altra de tecnologia mèdica” va comentar Ignasi Biosca, president de CataloniaBio i conseller delegat de Reig Jofre. Biosca també va remarcar que “sabem que està arribant inversió exigent i sovint internacional, per tant, hem de seguir creant cantera de projectes basats en la ciència d’excel·lència”.

L’any 2015 el Premi Bioèxit es va atorgar a Oryzon Genomics, i el 2016 a Minoryx Therapeutics i Palobiofarma.