L'equip de SOM Biotech (PCB)
 06.08.2020

SOM Biotech obté fons del CDTI per iniciar els assaigs clínics amb un fàrmac per inhibir la replicació de la COVID-19

SOM Biotech, companyia biofarmacèutica per al desenvolupament i descobriment de fàrmacs amb seu al Parc Científic de Barcelona, anuncia la obtenció d’una subvenció de 340.000€ atorgada pel CDTI (Centro para el Desarrollo Tecnológico Industrial), en el marc de la convocatòria extraordinària de subvencions a projectes de R+D per fer front a l’emergència sanitària derivada de la COVID-19.

Amb aquests fons, SOM Biotech iniciarà els assaigs clínics per al desenvolupament d’un nou fàrmac basat en la Eravaciclina per al tractament de la COVID-19. La Eravaciclina és un antibiòtic, de la família de les tetraciclines, que inhibeix la proteasa principal del SARS-CoV-2 i, per tant, la replicació del virus un cop ha infectat l’humà.

La Eravaciclina és el més prometedor dels tres candidats a fàrmacs que SOM Biotech ha validat in vitro com a noves teràpies per al tractament de la COVID-19, en colaboració amb el Departament de Farmàcia i Cièncias Farmacèutiques dirigit pel Profesor Dong-Hae Shin de la Universitat “Ewha Womans University” de Corea del Sud. L’assaig clínic en humans està previst que s’inicii després de l’estiu als Estats Units i a Europa.

Segons Raul Insa, CEO de SOM Biotech: “la selección del nostre projecte per part del CDTI és un reconeixement a la nostra feina de recerca i desenvolupament de fàrmacs, que té encara més sentit ara, amb l’emergència sanitària derivada de la COVID-19. Amb aquest projecte, es posa en valor la nostra contribució a la innovació tecnológica, que deriva de la utilització de la nostra plataforma d’Inteligència Artificial, per validar en un período de temps rècord (en aquest cas només 4 mesos) candidats a fàrmacs amb elevats estàndars de seguretat i eficacia. Tenim previst iniciar els assaigs clínics en breu per poder oferir un tractament efectiu i segur contra la COVID-19 el més aviat possible”.