Sense categoria

S’obre la cinquena convocatòria d’ajuts per al projecte «Recerca a Secundària»

By 20 d'abril de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 20.04.2009

S’obre la cinquena convocatòria d’ajuts per al projecte «Recerca a Secundària»

El Parc Científic Barcelona ha fet pública la cinquena convocatòria d'ajuts dirigida a investigadors que vulguin fer de tutors d'estudiants d'Educació Secundària durant el seu projecte de recerca. La iniciativa s'inclou dins del programa que desenvolupa el PCB i té com a finalitat promoure la recerca entre la comunitat educativa i fomentar vocacions científiques entre els joves. La data límit per presentar les sol·licituds és el dia 4 de maig.

El programa ofereix als estudiants de batxillerat l’ajut d’un investigador del Parc Científic Barcelona que, durant un any aproximadament, facilita als estudiants una tutela bibliogràfica, així com la possibilitat de fer sessions pràctiques als laboratoris del Parc.

En concret, es convoquen 40 beques de col·laboració per donar suport a 40 treballs de recerca de secundària dels Instituts d’Educació Superior (IES) que participen en aquest programa de tutoria. No obstant, els joves continuaran disposant de la tutela del seu professor, que serà el màxim responsable del projecte.

Per la seva banda, els tutors també comptaran amb l’assessorament de Josep Maria Fernández-Novell, del Grup d’Enginyeria Metabòlica i Teràpia de la Diabetis de l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), que compta amb una àmplia experiència en la tutela de projectes de recerca i en el camp de l’Educació Secundària, i actuarà com a coordinador.

Un cop resolta aquesta convocatòria es farà una reunió informativa per als professors interessats, que tindrà lloc el dia 13 de maig a les 17h. L’objectiu de la reunió és que els professors puguin conèixer les línies de recerca que es duen a terme al PCB i escoltin diferents experiències dels investigadors tutors. A continuació, s’obrirà una altra convocatòria perquè els alumnes puguin presentar les seves propostes de treballs de recerca, que finalitzarà el dia 20 de maig. Finalment s’adjudicaran els tutors als diferents estudiants.

Al cap d’un any, un cop els treballs de recerca estiguin finalitzats, se n’escolliran tres que seran premiats. Els premis s’entregaran durant la Fira «Recerca en Directe», que se celebrarà la primavera del 2010 a La Pedrera de Caixa Catalunya.