Sense categoria

S’obre la 10a convocatòria d’ajuts per al programa «Recerca a Secundària»

By 9 de maig de 2014novembre 16th, 2020No Comments
Alumnes de la 9a edició del programa fent les pràctiques al laboratori.
 09.05.2014

S’obre la 10a convocatòria d’ajuts per al programa «Recerca a Secundària»

Avui, 9 de maig, el Parc Científic de Barcelona (PCB) obre la desena convocatòria de «», adreçada a investigadors que vulguin fer de tutors d'estudiants de secundària durant el seu treball de recerca de batxillerat. La iniciativa s'inclou dins del programa «Recerca en Societat» que desenvolupa el PCB amb la finalitat d'apropar la recerca a la comunitat educativa i fomentar vocacions científiques entre els joves, i compta amb el suport de la Fundació Catalunya–La Pedrera, i la col·laboració de l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona). La data límit de presentació de sol·licituds finalitza el 19 de maig.

El programa «Recerca a Secundària» ofereix als estudiants dels Instituts d’Educació Superior (IES) la possibilitat de dur a terme la part pràctica del seu treball de recerca als laboratoris de les plataformes tecnològiques i grups de recerca de les empreses i instituts ubicats al PCB, tutelats per un investigador que, a més, els donarà suport en el transcurs de l’elaboració del treball. La tutoria consisteix en pràctiques de laboratori i orientació bibliogràfica.

A més de comptar amb l’ajut del tutor del Parc Científic de Barcelona, els alumnes també disposen de la tutela del seu professor de secundària, que és el màxim responsable del projecte. Per la seva banda, els investigadors que fan de tutors dels estudiants disposaran de l’assessorament de Josep M. Fernández Novell, professor del departament de Bioquímica i Biologia Molecular de la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona.

El programa conclou amb el lliurament de 3 premis als millors treballs de recerca per als els estudiants i els IES, que a mès disposaran d’un estand propi a la Fira «Recerca en directe» per tal d’explicar als assistents el projecte que van dur a terme.

El Parc Científic de Barcelona té com a una de les seves línies estratègiques la promoció de la cultura científica dels ciutadans i el fomento de vocacions entre els joves. En el marc de su programa «Recerca en Societat» ha creat diversos canals innovadors de comunicació per afavorir el diàleg entre el públic i els investigadors i comunicar “ciència viva”. Actualment, ofereix més de 120 activitats anuals presencials en les què participen més de 4.500 persones.