S’inaugura el nou aparcament públic del Parc Científic Barcelona

By 26 d'octubre de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 26.10.2011

S’inaugura el nou aparcament públic del Parc Científic Barcelona

Ahir, 25 d'octubre, a les 18:30h, es va inaugurar el nou aparcament públic del Parc Científic Barcelona (PCB). Amb la seva posada en marxa la Universitat de Barcelona (UB) fa palès la seva aposta per la millora de les infraestructures arquitectòniques del Barcelona Knowledge Campus (BKC) i conclou una part important del projecte d'ampliació del PCB.

L’acte va estar presidit pel rector de la Universitat de Barcelona, Dídac Ramírez, que va estar acompanyat pel director general del Parc Científic Barcelona, Fernando Albericio, i Juan Ignasi Sardà i Albert Playà, directors d’Esmapark, l’empresa que gestiona la instal·lació. En el decurs de l’esdeveniment el rector de la UB va descobrir una placa commemorativa i els assistents van tenir l’oportunitat de conèixer de prop aquest equipament d’última generació.

Amb la inauguració del nou aparcament del PCB, la Universitat de Barcelona clou una part important del projecte d’ampliació del Parc Científic Barcelona, fet que coincideix amb els dos primers anys de trajectòria del Barcelona Knowledge Campus (BKC), l’agregació estratègica de la Universitat de Barcelona (UB) i de la Universitat Politècnica de Catalunya, que té el reconeixement de campus d’excel·lència internacional (CEI).

El nou pàrquing – ubicat a l’Avinguda Gregorio Marañón, núm 8, al costat del Camp Nou – té una superfície de 15.000 m2, distribuïda en 2 plantes i disposa de 512 places de cotxes, 54 places de motos i 21 places per a bicicletes. L’aparcament es caracteritza pel seus còmodes accessos i espais amplis i lluminosos, un atractiu disseny interior i la implementació de tecnologies d’última generació, com ara sistema cctv, lector de matrícules, control d’accessos, i senyal de telefonia mòbil i wifi.

Amb aquesta nova instal·lació es fa palès l’aposta del BCK per la sostenibilitat i la millora de l’accessibilitat de les seves infraestructures arquitectòniques: és l’aparcament públic que disposa de més punts de recarrega per a vehicles elèctrics (12 per a cotxes i 2 per a motos) de la ciutat i, conforme la normativa actual sobre persones de mobilitat reduïda, disposa també de 14 places adaptades.

Esmapark, l’empresa que gestiona el pàrquing, ofereix abonaments a preus especials a tota la comunitat universitària i persones i entitats del PCB; també hi ha una àmplia oferta d’abonaments a la carta per tal de respondre a qualsevol demanda dels usuaris de la zona. L’aparcament està obert i vigilat 24 hores, 7 dies a la setmana, 365 dies a l’any.

Ver video [+]