D'esquerda a dreta: Jordi Carrera i Rafael Bru, fundadors d'Stat-Diagnostica (Foto: Parc Científic de Barcelona).
 05.10.2016

Siemens Venture Capital entra en l’accionariat d’Stat-Diagnostica

Stat-Diagnostica, amb seu al Parc Científic de Barcelona i especialitzada en el desenvolupament de sistemes de diagnòstic Near Patient Testing (pròxims al pacient), ha anunciat avui la incorporació de Siemens Venture Capital a l'accionariat de la companyia. Aquesta operació ha estat una extensió de la ronda d'inversió de 25 milions tancada el passat mes d'abril, liderada per Gilde Healthcare i en què van participar els actuals accionistes: Kurma Partners,Ysios Capital, Idinvest Partner, Boehringer Ingelheim Venture Fund, Caixa Capital Risc i Axis. La biotecnològica destinarà els recursos obtinguts a finançar el llançament europeu el 2017 de la seva plataforma de diagnòstic DiagCORE.

“Stat-Diagnostica té una apassionant tecnologia que permetrà aconseguir grans avanços en el diagnòstic i classificació de les malalties infeccioses. Estem impressionats amb l’equip i esperem treballar amb ells per presentar DiagCORE als metges que tracten a pacients de tot el món”, afirma Ralf Schnell, CEO de Siemens Venture Capital.

DiagCORE és un innovador sistema de diagnòstic ‘point of care’ que té la capacitat de consolidar en un sola plataforma capacitats de diagnòstic molecular i immunoassaig, amb la fiabilitat d’un laboratori central i simplificant els processos d’obtenció de resultats. El dispositiu duu a terme de manera integrada i amb una àmplia tipologia de mostres tot el procés, des de la preparació de les mateixes fins a l’obtenció del resultat, oferint una capacitat de detecció d’un elevat nombre d’anàlits. La rapidesa en l’obtenció de resultats, entre 30 i 80 minuts en funció de l’aplicació, facilitarà que els facultatius puguin aplicar el tractament més adequat al pacient amb un estalvi significatiu tant directe com a indirecte en la despesa sanitària.

“Estem encantats d’haver reforçat la nostra base d’inversors amb Siemens Venture Capital. La seva participació representa una validació de la visió de la companyia i del nostre equip de treball”, declara Jordi Carrera, CEO i co-fundador d’Stat-Diagnostica. “Junts, creiem en el potencial únic de DiagCORE per satisfer les necessitats d’un mercat canviant amb una dinàmica en ràpid creixement en el camp del diagnòstic molecular.”

Stat-Diagnostica planeja posicionar la seva plataforma DiagCORE en diferents àmbits de diagnòstic descentralitzat, incloent cures intensives o urgències en entorns hospitalaris. Les característiques i prestacions del sistema permetrà el seu ús futur en altres àmbits com clíniques i consultes.

Stat-Diagnostica es va fundar l’any 2010 per Jordi Carrera i Rafael Bru al Parc Científic de Barcelona (PCB) amb l’objectiu de desenvolupar, fabricar i comercialitzar sistemes completament integrats de diagnòstic molecular i d’immunoassaig per a aplicacions clíniques a la capçalera del pacient (Point of Care). Des de la seva creació, la companyia ha captat 44 milions d’euros – més de la meitat d’inversors internacionals– als que s’afegeix ara el capital aportat per  Siemens Venture Capital com a nou accionista de la companyia.