Setmana de la Ciència’04 al Parc Científic de Barcelona

By 5 novembre 2004novembre 16th, 2020No Comments
 05.11.2004

Setmana de la Ciència’04 al Parc Científic de Barcelona

Amb l'objectiu d'apropar a la societat l'activitat científica que s'està duent a terme a les seves instal·lacions, el Parc Científic de Barcelona (PCB) ha participat un any més a la Setmana de la Ciència (SC'04) amb diferents activitats, entre les quals destaquen unes jornades de portes obertes i altres iniciatives organitzades per grups de recerca ubicats al seu entorn. La SC'04 va tenir lloc del 5 al 15 de novembre.

Sota el nom de “Vine a fer de científic!”, el PCB ha plantejat unes jornades de portes obertes on, a més de la presentació de l’entitat, es va realitzar un recorregut per diferents laboratoris i serveis amb la finalitat de seguir les passes d’un projecte de recerca. D’aquesta manera, s’ha convidat els assistents, principalment estudiants de batxillerat, a viure en primera persona com treballa un científic al PCB. Les jornades s’han desenvolupat els dies 9 i 11 de novembre a les 10h i a les 16h, prèvia reserva al telèfon 93 403 48 62.

D’altra banda, el dijous 11 a les 19 h. va ser presentat el projecte “Obrim el Parc al barri!”, una iniciativa conjunta del PCB i el Centre Especial de Recerca en Teories i Pràctiques Superadores de Desigualtats (CREA), amb la finalitat d’apropar la ciència i la societat partint dels espais de recerca, l’activitat investigadora i els resultats que s’estan aconseguint en els diferents grups de recerca i innovació del PCB.

Per la seva part, la Universitat de Barcelona ha organitzat pels dies 10, 11, 12 i 19 les “Mostres de vídeo científic internacional”, una selecció de realitzacions audiovisuals de temàtica científica i social que aniran acompanyades de taules rodones que tractaran sobre meteorologia, bioètica, diversitat cultural i proteòmica. En concret, la sessió del dia 11 a l’Auditori del Parc Científic de Barcelona, va estar dedicada a la projecció de vídeos biomèdics i va incloure la taula rodona “Bioètica i Biotecnologia. Nous plantejaments del segle XXI”

Finalment, el Grup d’Orígens Humans Hominid de la Universitat de Barcelona ubicat al PCB participa dins els actes de la SC’04 amb dos tallers pràctics: “Com identificar un homínid?”, sobre l’evolució humana, i “Muntant l’esquelet humà”, sobre paleontologia. Els tallers es realitzaren el dimarts 9.