Segona sessió del cicle «La Ciència a Debat al PCB»

By 23 d'abril de 2007novembre 16th, 2020No Comments
 23.04.2007

Segona sessió del cicle «La Ciència a Debat al PCB»

Aquest dijous 26 d'abril tindrà lloc la segona sessió del cicle de debats científics «La Ciència a Debat al PCB», que organitza el Parc Científic de Barcelona. En aquesta ocasió, i sota el títol «El moviment Open Access: Estem davant una nova revolució?», es vol reflexionar entorn dels efectes que pot tenir aquesta iniciativa en l'àmbit del coneixement científic. El debat es durà a terme a les 18:30 h a l'Aula Fèlix Serratosa del PCB.

Els debats estan dirigits a un públic científic, com ara estudiants de ciències de la vida i investigadors, i el seu objectiu és estimular la discussió entorn als nous camins que obre la recerca multidisciplinària actual, potenciant la presentació de diferents punts de vista i la participació del públic, que podrà assistir lliurement fent reserva prèvia. Per dinamitzar els debats, està previst l’ús d’un programa informàtic que facilitarà la interacció del públic, de manera que els assistents puguin expressar la seva opinió. Un cop finalitzada l’activitat, els participants podran continuar parlant en un ambient més informal amb els ponents.

El debat del dia 26 d’abril: serà moderat per Àngel Borrego, professor de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona, i comptarà amb la participació de Reme Melero, investigadora de l’Institut d’Agroquímica i Tecnologia dels Aliments (IATA) del CSIC a València; Xavier Bosch, metge de l’Hospital Clínic i col·laborador de les revistes Science i JAMA, i Roderic Guigó, coordinador del programa de Bioinformàtica i Genòmica del Centre de Regulació Genòmica de Barcelona.

El cicle «La Ciència a Debat al PCB» es va iniciar el passat 8 d’abril, en què es va abordar el tema de l’impacte socio-ambiental que planteja la introducció de noves espècies. L’últim debat: «Noves teràpies: On som i cap a on anem?» es durà a terme el dia 21 de juny i serà moderat per Gabriel Márquez, director científic de Genetrix. Com a ponents participaran Anna Veiga, directora del Banc de Línies Cel·lulars del Centre de Medicina Regenerativa de Barcelona (CMRB); Guillermo Güenechea, investigador del centre d’Investigacions Energètiques, Medioambientals i Tecnològiques (CIEMAT) i Maria Casado, directora de l’Observatori de Bioètica i Dret del PCB, experta en les implicacions ètiques, legals i socials d’aquestes noves teràpies.

Per a més informació: www.pcb.ub.es/debatsciencia