Ricardo Moragas col·laborarà amb la comunitat educativa dels Salesians d’Haití

By 24 de desembre de 2010novembre 16th, 2020No Comments
 24.12.2010

Ricardo Moragas col·laborarà amb la comunitat educativa dels Salesians d’Haití

En el marc de reconstrucció d'Haití desprès del terratrèmol del 12 de gener de 2010, Ricardo Moragas professor del Departament de Sociologia i Anàlisi de les Organitzacions de la Universitat de Barcelona i director del Grup d'Investigació GIE–amb seu al Parc Científic Barcelona– col·laborarà activament amb la comunitat educativa i d'ajuda humanitària "Salesians d'Haití" per tal oferir un futur esperançador als joves haitians.

El terratrèmol – que va provocar més 200.000 víctimes mortals i que va deixar sense llar a més de un milió de persones– va destruir pràcticament totes les instal·lacions de l’obra salesiana a Haití en favor dels infants i joves: escoles, centres de formació professional, institucions d’acollida , etc. Una de les comunitats més afectades és la del Centre Don Bosco de Port-au-Prince, on van morir prop de 500 alumnes.

Un cop ateses les primeres necessitats mèdiques i alimentàries, els Salesians estan duent a terme el desenvolupament d’un pla de reconstrucció del seu projecte educatiu i social. Des del mes de gener, educadors, joves i infants viuen al ras en un campament de refugiats per ajudar a reconstruir les diferents instal·lacions.

Ricardo Moragas –que romandrà en el país durant tot el mes de gener– impartirà un programa de formació dirigit als professors i educadors dels centres salesians per enriquir l’entorn educatiu i desenvoluparà sessions específiques per als alumnes del últim any de l’Escola d’Infermeria amb la finalitat de contribuir a la creació d’una comunitat de joves i futurs professionals ben qualificats.