Raúl Méndez s’incorpora al Programa de Medicina Molecular de l’IRB Barcelona

By 31 de gener de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 31.01.2011

Raúl Méndez s’incorpora al Programa de Medicina Molecular de l’IRB Barcelona

El científic madrileny i investigador ICREA Raúl Méndez posarà a punt el seu nou laboratori de Control Traduccional del Cicle Cel·lular i Diferenciació a l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona). L'investigador, provinent del Centre de Regulació Genòmica (CRG), és un referent mundial en el camp de la regulació gènica, en el que treballa des de que va realitzar la seva tesi doctoral fa ja més de 17 anys. Amb aquesta incorporació augmenten a sis els grups de recerca emmarcats dins del Programa de Medicina Molecular del IRB Barcelona, que te la seva seu al Parc Científic Barcelona.

Raúl Méndez es va doctorar al Centre de Biologia Molecular “Severo Ochoa” de Madrid l’any 1993. Posteriorment es va traslladar als Estats Units, on va fer estades postdoctorals al Louisiana State University Medical Center i a la University of Massachusetts. L’any 2001 va tornar a Espanya per incorporar-se com a cap de grup al Centre de Regulació Genòmica, on ha estat fins a la seva recent incorporació a l’IRB Barcelona.

El treball de Méndez ha merescut diversos premis, entre els quals destaca el prestigiós “Carmen y Severo Ochoa 2010 de Investigación ” i el premi “Ciutat de Barcelona 2008” a la investigació, fruits dels seus èxits en el camp de la regulació gènica. Actualment compta amb diversos projectes europeus, entre els quals destaca l’atorgat per la Association for International Cancer Research, destinat a estudiar els ARNm en el context del càncer de pàncrees.

Entre els seus treballs més destacats hi ha els publicats a les prestigioses revistes científiques Cell, Nature i Nature Cell Biology l’any 2008, on va demostrar la importància de la regulació temporal i espacial dels ARNm per a la producció de proteïnes, i Nature Cell Biology el 2010, on va constatar per primera vegada que aquests mecanismes de control no només ocorren durant el desenvolupament embrionari, sinó també a les cèl·lules adultes.