Sense categoria

Prous Institute es trasllada al PCB i amplia el seu grup de química computacional

By 13 de novembre de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 13.11.2009

L'empresa catalana , dedicada al descobriment de medicaments mitjançant tècniques computacionals i estudis experimentals en les àrees de càncer, diabetis i Alzheimer, ha traslladat la seva seu i el grup de química computacional a unes noves instal·lacions al Parc Científic de Barcelona (PCB), on ja disposava de laboratoris de síntesi orgànica i farmacologia.

L’objectiu de l’empresa a mitjà termini és ampliar la plantilla actual de 20 persones que integren aquest grup per desenvolupar nous projectes de química computacional i donar suport a l’eminent acord de codesenvolupament de noves tecnologies predictives amb la Food and Drug Administration (FDA).

Prous Institute va sorgir com una spin-off de Prous Science l’any 2000, de la mà de Josep R. Prous, amb la finalitat d’aplicar els coneixements adquirits en el món de la publicació medicocientífica en el món de la recerca. És una empresa de capital privat de la família Prous i rep subvencions del CDTI, CIDEM i el Ministeri de Ciència i Innovació.

Gràcies a les seves tecnologies, Prous Institute du a terme una activitat empresarial dual i complementària: d’una banda, dedica part de la seva activitat d’R+D al descobriment i desenvolupament de nous fàrmacs per a projectes d’out-licensing i, d’altra banda, desenvolupa i comença a distribuir les seves tecnologies de quimioinformàtica -anomenades solucions i-drug–a indústries farmacèutiques, agències reguladores i el món acadèmic en l’àmbit internacional.