Miquel Vila, cofundador i CEO d'Splice Bio, i Silvia Frutos, cofundadora i CTO (Foto: Splice Bio).
 15.09.2020

ProteoDesign tanca una nova ronda de finançament i renova la seva marca sota el nom Splice Bio

ProteoDesign, amb seu al Parc Científic de Barcelona, ha anunciat avui el llançament d'una nova ronda de finançament liderada per Ysios Capital. La companyia, especialitzada en el desenvolupamet de noves teràpies per al tractament de malalties d’origen genètic mitjançant la seva plataforma d’inteïnes, ha renovat la seva marca sota el nom Splice Bio, reflectint el progrés de la seva tecnologia i el seu nou enfocament en teràpia gènica.

ProteoDesign, companyia biotecnològica basada en tecnologia desenvolupada a la Universitat de Princeton, ha anunciat avui el tancament d’una nova ronda de finançament liderada per Ysios Capital i en la qual ha participat Asabys Partners des del seu fons Sabadell Asabys. Caixa Capital Risc, accionista preexistent, ha donat suporta la companyia per la configuració d’aquesta ronda. Els fons es destinaran al desenvolupament de noves teràpies pel tractament de malalties d’origen genètic.

A més, ProteoDesign renova la seva marca com Splice Bio, reflectint el progrés de la seva plataforma tecnològica d’inteïnes, fruit de la investigació pionera duta a terme pels cofundadors de la companyia, i el seu nou focus en teràpia gènica.

La tecnologia de la companyia aborda les principals limitacions dels virus adenoassociats (AAVs), que són els vectors virals utilitzats avui en dia en aquest tipus de teràpies. La plataforma permetrà el tractament de malalties causades per mutacions en gens de gran mida; així com ampliar el vano d’òrgans que poden ser tractats amb aquest tipus de teràpies.

“Estem entusiasmats per haver tancat aquesta ronda de finançament i seguir treballant amb l’objectiu de desenvolupar teràpies gèniques innovadores per tractar pacients que pateixen malalties genètiques incurables”, comenta Miquel Vila-Perelló, CEO d’Splice Bio. “Estem molt contents amb aquesta nova inversió que podria solucionar dos dels aspectes crítics de la teràpia gènica avui en dia. Esperem poder contribuir en la creació d’una gran companyia a partir d’aquesta plataforma tecnològica única”, afegeix Joël Jean-Mairet, managing partner a Ysios Capital.

“Splice Bio destaca per sobre d’altres tecnologies per la qualitat de les seves dades inicials, i creiem que la companyia té tots els ingredients necessaris per fer realitat el potencial de la teràpia gènica. Esperem seguir treballant amb l’equip en desenvolupament d’aquesta tecnologia prometedora”, manifesta Sylvain Sachot, principal a Asabys Partners.

ProteoDesign, ara Splice Bio, és una biotecnològica fundada el 2012 per científics procedents de la Universitat de Barcelona i la Universitat de Princeton —Miquel Vila-Perelló, Silvia Frutos, Marc Montserrat i Tom W. Muir– i executius de la indústria biotecnològica. La companyia va néixer amb l’objectiu de revolucionar el desenvolupament de nous fàrmacs biològics mitjançant una tecnologia pròpia patentada per a la modificació específica de proteïnes.

► Més informació en aquest enllaç [+]