Primera trobada dels investigadors que participen al projecte Genius Pharma

By 12 de juliol de 2006novembre 16th, 2020No Comments
 12.07.2006

Primera trobada dels investigadors que participen al projecte Genius Pharma

Sota el títol "Desenvolupament, consolidació i explotació de plataformes tecnològiques i bones pràctiques al procés de descobriment de medicaments innovadors", el dimarts 11 de juliol va tenir lloc a Barcelona la primera reunió dels equips de recerca del consorci que durà a terme el projecte Genius Pharma. A la reunió, van participar representants de les diferents entitats entre les quals figuren les empreses biotecnològiques Enantia i CrystaX Pharmaceutical, i la plataforma tecnològica de Química Combinatòria del PCB.

En aquesta primera trobada es van presentar les nou plataformes tecnològiques que s’han creat en el marc del projecte i en què participen entitats de caràcter públic i privat. Entre elles, la plataforma dedicada a la síntesi de col·leccions de compostos a través de tècniques de química combinatòria, presentada per la responsable de la Unitat de Química Combinatòria del PCB, Míriam Royo, i el director de l’Institut Català d’Investigació Química Miquel Pericàs; la plataforma de cristal·lització de dianes, que va ser explicada per la investigadora de CrystaX Montse Soler; o la plataforma de fàrmacs enantiopurs, introduïda pel director comercial i financer d’Enantia Joan Feixas.

El projecte també desenvoluparà plataformes per a la identificació i priorització de dianes terapèutiques, el desenvolupament de mètodes “in vitro” mitjançant robots i de mètodes computacionals de “screening in silico”, de “fragment screening” per a dianes terapèutiques; a més de plataformes per al desenvolupament de know-how farmacològic in vivo o de síntesi de “building blocks”.

Genius Pharma, subvencionat a través del programa CENIT del Ministerio de Industria, Turismo y Comercio, impulsarà aquestes tecnologies para el descobriment de nous fàrmacs d’aplicació en els camps de la inflamació, el síndrome metabòlic, les malalties autoinmunes, els transplantaments d’òrgans o l’analgesia. Amb un pressupost de 37 milions d’euros, aquest projecte és liderat per les empreses farmacèutiques Almirall, Esteve, Uriach, les biotecnològiques CrystaX Pharmaceuticals i Enantia, i la química Galchimia.

A més del Parc Científic de Barcelona i la Universitat de Barcelona, hi participen també centres públics de recerca, com ara l’Institut d’Investigacions Biomèdiques de Bellvitge, Genoma España, l’Institut Municipal d’Investigacions Mèdiques de Barcelona, i les universitats de Granada, València, Santiago de Compostela, i la Universitat Pompeu Fabra, entre d’altres.