Presentació del Programa Recerca a Secundària 2011-2012

By 12 de maig de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 12.05.2011

Presentació del Programa Recerca a Secundària 2011-2012

Ahir va tenir lloc al Parc Científic Barcelona la presentació del programa . Aquesta iniciativa –organitzada per l'Àrea de Difusió de la Ciència del PCB, en col·laboració amb CatalunyaCaixa– s'adreça a estudiants de primer de batxillerat per tal d'oferir-los la possibilitat de dur a terme la part pràctica del seu treball de recerca als laboratoris del PCB, tutelats per un investigador. Avui s'ha obert el termini per presentar les sol·licituds, finalitza el 31 de maig. La resolució és farà pública a través del nostre web el proper 16 de juny.

L’inici de l’acte –al qual van assistir un total de seixanta professors– va anar a càrrec de Rosina Malagrida, directora tècnica de Difusió de la Ciència del PCB i coordinadora del Programa. Durant el seu transcurs es va informar del funcionament d’aquest projecte, així com de les àrees temàtiques dels investigadors que faran de tutors aquest any, ja que els àmbits de recerca concrets en els que es pot oferir tutela estan supeditats als investigadors del PCB que participen en cada edició.

A partir del dia 21 de juny començarà l’etapa de reunions entre professor-alumne-tutor, els quals –assessorats pel coordinador de tutors Josep M. Fernández– concretaran els projectes per iniciar posteriorment les sessions pràctiques de laboratori i encaminar així el seu treball de recerca.

Un cop resolta la convocatòria, s’informarà personalment als professors de la resolució, i es publicarà el llistat d’alumnes admesos en aquesta . A partir d’aleshores es convocarà una jornada de sessions paral·leles entre l’estudiant, el tutor del PCB i el tutor de l’IES, per concretar la pràctica i establir el calendari de visites.

A més de disposar de l’ajut del tutor del Parc Científic Barcelona, els estudiants de secundària també disposen de la tutela del seu professor de secundària, que és el màxim responsable del projecte.

En total es convoquen 40 beques de col·laboració per donar suport a 40 treballs de recerca de secundària dels Instituts d’Educació Superior (IES). Els premis als tres projectes guanyadors es lliuraran a la fira , que se celebra anualment a La Pedrera durant la primavera i que compta també amb la col·laboració de CatalunyaCaixa.