L'investigador de l'IBEC, Pere Roca-Cusachs (Foto: IBEC).
 02.02.2018

Pere Roca-Cusachs, Premi Ciutat de Barcelona 2017 de Ciències de la Vida

Pere Roca-Cusachs, investigador principal de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) al Parc Científic de Barcelona i professor de la Universitat de Barcelona, ha estat el guanyador del Premi Ciutat de Barcelona 2017 de Ciències de la Vida. L’acte de lliurament se celebrarà el 15 de febrer al Saló de Cent de l'Ajuntament de Barcelona.

El jurat, integrat per Patrick Aloy (president), Juan Valcárcel, Cristina Pujades, Elena Casacuberta, i Neus Agell, ha atorgat el premi a Roca-Cusachs pel seu estudi publicat a la revista Cell (DOI:https://doi.org/10.1016/j.cell.2017.10.008), on identifica un mecanisme mitjançant el qual la rigidesa dels teixits regula la supervivència i proliferació cel·lular, així com les seves implicacions en malalties com el càncer i la fibrosi hepàtica i pulmonar.

Pere Roca-Cusachs, investigador principal del grup Mecanobiologia molecular i cel·lular de l’IBEC i professor agregat de la Universitat de Barcelona (UB), q va dur a terme l’estudi juntament amb el grup Biomecànica cel·lular i respiratòria de l’IBEC, i en col·laboració amb investigadors del King’s College a Londres.

Els Premis Ciutat de Barcelona, al llarg de la seva trajectòria, han consolidat una imatge pròpia a partir de la lletra “B”, que té la seva principal aplicació en el llibret que es lliura als assistents a l’acte de lliurament dels Premis. Enguany, l’Institut de Cultura de Barcelona, encarregat de l’organització dels Premis, vol aprofundir en la dimensió ciutadana d’aquests guardons, que són un reconeixement de la ciutat –representada pels membres del jurat, proposats pel Consell de la Cultura de Barcelona i nomenats per l’alcaldessa– al talent d’uns altres ciutadans –els guanyadors.