D'esquerra a dreta, Manel Esteller, Salvador Alemany, Dídac Ramírez, rector de la UB, i Carme Verdaguer, directora de l'FBG, durant l'anterior edició dels Premis.
 14.05.2015

Oberta la convocatòria dels Premis Antoni Caparrós i Senén Vilaró 2015

El Consell Social de la Universitat de Barcelona (UB) i la Fundació Bosch i Gimpera (FBG) –ubicada al Parc Científic de Barcelona (PCB)– convoquen una nova edició del Premi Antoni Caparrós al millor projecte de transferència de coneixement o tecnologia i el Premi Senén Vilaró, amb el qual es vol premiar la millor empresa innovadora desenvolupada per un titulat de la UB o vinculada al Grup UB. El termini de presentació de les sol·licituds finalitza el 31 de maig.

Els Premis Antoni Caparrós i Senén Vilaró tenen com a objectius impulsar el retorn a la societat dels coneixements adquirits al llarg dels estudis i la recerca; valorar la importància dels projectes de transferència de tecnologia, coneixement i innovació; potenciar la creació d’empreses innovadores basades en el coneixement; reconèixer la capacitat innovadora generada, i fomentar la cultura emprenedora en l’àmbit universitari.

A l’edició del 2014, la guanyadora del Premi Senén Vilaró a la millor empresa innovadora ha estat la biotecnològica Endor Nanotechnologies, amb seu al Parc Científic de Barcelona.

El Premi Antoni Caparrós  al millor projecte de transferència de coneixement es va atorgar a la firma Servei d’Incineració de Residus Sòlids Urbans (SIRUSA) i el centre de recerca de la UB Disseny i Optimització de Processos i Materials (DIOPMA), que col·laboren conjuntament des de fa vint anys. El premi també va atorgarun accèssit al programa de formació en donació i trasplantament d’òrgans dirigit per Martí Manyalich, president de la Fundació DTI – Donation & Transplantation Institute, amb seu al Parc Científic de Barcelona.

Les bases de la convocatòria i els impresos de sol·licitud es poden consultar a : www.fbg.ub.edu/premis2015/

Notícia relacionada [+]