Judit Anido (Foto: Nuage Therapeutics).
 10.05.2022

Nuage Therapeutics incorpora l’emprenedora i executiva Judit Anido com a consellera delegada

La biotecnològica Nuage Therapeutics, amb seu al Parc Científic de Barcelona, ha anunciat la incorporació de Judit Anido com a CEO de la companyia per liderar el seu creixement i donar un impuls al desenvolupament de fàrmacs moduladors de dianes terapèutiques inabordables fins al moment amb la finalitat de millorar la vida dels pacients.

Judit Anido és una emprenedora i executiva del sector salut amb una dilatada experiència internacional professionalitzant empreses biotec i liderant la seva activitat fins a fases clíniques. Va fundar i va liderar com a CEO el creixement de Mosaic Biomedicals,  dedicada al desenvolupament de tractaments innovadors i personalitzats per al càncer. Després de la fusió de Mosaic amb la canadenca Northern Biologics l’any 2016, va ocupar també la Vicepresidència d’Operacions i Assumptes Corporatius de Northern. El fàrmac en fase clínica desenvolupat per Mosaic, MSC-1, va ser adquirit el 2020 juntament amb els programes preclínics del conglomerat empresarial. Judit ha estat també presidenta i CEO de CataloniaBio & HealthTech, associació catalana d’empreses de ciències de la vida i salut, amb seu al Parc Científic de Barcelona.

“La ciència desenvolupada per Nuage és pionera a escala mundial i permet per primera vegada entendre el comportament de dianes terapèutiques que, a causa dels seus dominis desordenats, eren considerades inabordables. Nuage utilitza aquest coneixement per dissenyar fàrmacs dirigits que bloquegin aquestes dianes de manera eficient”, comenta Judit Anido.

Judit és doctora en biologia del càncer per la Universitat de Barcelona, i té un MBA per la Duke University amb especialització en gestió del sector sanitari, emprenedoria i innovació.

Nuage Therapeutics és una spin-off de l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) i la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA), fundada el 2021 pels prestigiosos investigadors en el camp dels condensats biomoleculars i proteïnes intrínsecament desordenades Xavier Salvatella, Mateusz Biesaga i Denes Hnisz, amb el suport financer de Sabadell Asabys.

“El nostre objectiu és transformar els recents descobriments realitzats per Nuage sobre les propietats estructurals i funcionals dels condensats biomoleculars en fàrmacs que proporcionin noves opcions als pacients amb càncer i Judit té l’experiència que complementa perfectament a l’equip per a dur a terme aquest objectiu”, explica el Dr. Salvatella.

“L’experiència de Judit liderant el creixement d’empreses del sector salut i el seu extens coneixement sobre el desenvolupament de fàrmacs dirigits al tractament del càncer serà clau per al desenvolupament de Nuage arribant a posicionar-se com a líder en el camp dels condensats moleculars”, apunta Clara Campàs, sòcia d’Asabys.

La companyia disposa d’un assaig únic basat en la modulació dels condensats biomoleculars per al descobriment de nous fàrmacs dirigits a dianes terapèutiques que contenen dominis desordenats. El seu programa més avançat consisteix en el desenvolupament de fàrmacs contra el càncer de pròstata resistent a castració, i en els pròxims mesos s’iniciaran els assajos per a abordar programes addicionals en diferents dianes terapèutiques.

» Més informació: web de Nuage Therapeutics [+]
» Notícia relacionada [+]