Nova edició del cicle “la Ciència a Debat” al PCB

By 28 de febrer de 2008novembre 16th, 2020No Comments
 28.02.2008

Nova edició del cicle “la Ciència a Debat” al PCB

El Parc Científic de Barcelona (PCB) reprèn el proper mes de març el cicle de debats científics , que són d'accés lliure i tenen com a objectiu estimular la discussió entorn als nous camins que obre la recerca multidisciplinària actual. En aquesta edició, que es durà a terme en tres sessions diferents els dies 4 de març, 10 d'abril i 12 de juny a les 18.00h a l'Aula Fèlix Serratosa (C/Baldiri Reixac,10), es tractaran els següents temes: el frau científic, els biocombustibles i el futur de l'energia i el paper dels experts en la presa de decisions polítiques.

Aquests debats estan dirigits a un públic científic, com ara estudiants de ciències de la vida i investigadors, així com a totes aquelles persones que estiguin interessades en la ciència i les seves implicacions ètiques, legals i socials. La seva finalitat és oferir un punt de trobada que faciliti l’intercanvi d’opinió, potenciant la presentació de diferents punts de vista i la participació del públic, que podrà assistir fent reserva prèvia. Com en edicions anteriors, i per dinamitzar els debats, està previst l’ús d’un programa informàtic que faciliti la interacció del públic. Un cop finalitzada l’activitat, els assistents podran continuar parlant en un ambient més informal amb els ponents en un altre sala, on se servirà un petit refrigeri.

El primer debat: «El frau científic en el temps de Photoshop», que tindrà lloc el dia 4 de març, serà moderat per Miriam Royo, Cap de la Unitat de Química Combinatòria del PCB. Com a ponents participaran: David Bueno, professor de genètica de la Universitat de Barcelona, Albert Gras Martí, catedràtic de Física Aplicada de la Universitat d’Alacant, i Pablo García de Frutos, membre del consell editorial de la revista “Thrombosis and Haemostasis”.

El debat del dia 10 d’abril: «Els Biocombustibles i el futur de l’energia» serà moderat per Manel Ebri, president de l’Associació Catalana del Biodièsel i comptarà amb la participació d’Antonio Vallespir, vice president executiu de Biethanol (Grup Abengoa); David Caparrós, Investigador del CSIC-IRTA (Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries), i Joan Salvadó Rovira, professor titular del Departament d’Enginyeria Química de la Universitat Rovira i Virgili.

L’últim debat: «El paper de la ciència en la presa de decisions polítiques », que es durà a terme el 12 de juny, serà moderat per Rosina Malagrida, cap de l’Àrea de Comunicació i Difusió de la Ciència del PCB. Com a ponents participaran Joan Comella, director general de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació; Jaume Padrós, secretari del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona, i Melanie Smallman, directora del Think-Lab del Regne Unit.

Es prega confirmar assistència a www.pcb.ub.cat/debatsciencia; o bé al 93 403 45 18 Per a més informació: direcciocientifica@pcb.ub.cat;