L'ELIXIR és una organització intergovernamental amb base a l'European Bioinformatics Institute (EBI). Foto: ELIXIR.
 17.12.2014

Montserrat Vendrell, nomenada membre de l’Industry Advisory Committee de l’ELIXIR

Montserrat Vendrell, directora de Biocat i del Parc Científic de Barcelona, ha estat nomenada membre de l'Industry Advisory Committee (IAC) de l'ELIXIR, una organització intergovernamental amb base a l'European Bioinformatics Institute (EBI) de l'European Molecular Biology Laboratory (EMBL).

L’Industry Advisory Committee s’ha constituït recentment amb l’objectiu de rebre consell estratègic d’alt nivell de la mà d’experts independents a l’ELIXIR, incloent pimes, proveïdors i editors. La selecció dels 11 membres finals de l’IAC es va fer mitjançant un procés de nominació oberta que es va dur a terme durant l’estiu i la primera reunió d’aquests membres es durà a terme el 26 de febrer del 2015.

L’ELIXIR és una iniciativa que pretén construir una infraestructura europea sostenible per a la informació biològica, el suport a la investigació biològica i la seva traducció a la medicina i al medi ambient, a les bioindústries i a la societat. El seu principal objectiu és reunir els laboratoris i els centres de dades europeus per tal d’ajudar a coordinar la recollida, el control de qualitat i l’emmagatzematge de grans quantitats de dades biològiques produïdes pels experiments en ciències de la vida. Per primera vegada, ELIXIR està creant una infraestructura que integra dades de la investigació d’arreu d’Europa i assegura una prestació ininterrompuda de serveis que sigui fàcilment accessible per tots.

Els principals serveis de la iniciativa, la majoria dels quals es porten a terme des dels seus diversos nodes, inclouen fonts de dades, eines, subministrament de computació, desenvolupament de normes i capacitació.