Mixestat i Lidesec s’instal·len al Parc Científic Barcelona

By 8 de febrer de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 08.02.2011

Mixestat i Lidesec s’instal·len al Parc Científic Barcelona

Les empreses Mixestat i Lidesec, especialitzades en la gestió de bases de dades i l'anàlisi estadístic, i monitorització i posada en marxa d'assaigs clínics, respectivament, s'han instal·lat al Parc Científic Barcelona per tal d'oferir els seus serveis en l'àmbit de la investigació mèdica i biológica. Ambdues tenen més de 15 anys d'experiència en els seus respectius àmbits de treball i han establert un acord de col·laboració perquè realitzen una tasca complementària i ofereixen suport en diferents fases de l'execució dels estudis de recerca.

En concret Mixestat, que compta amb un equip de sis persones dirigides per Jorge Ruiz – llicenciat en Biologia per la Universitat de Barcelona i màster en Estadística Aplicada per la Sheffield Hallam University–, centra la seva activitat en el disseny i la gestió de bases de dades electròniques i fitxes en paper, l’elaboració del pla d’anàlisi estadístic i presentació dels resultats, així com la redacció científica de diversos tipus de documents. També ofereix formació a investigadors i/o a personal del sector privat que estigui vinculat en estudis en aquest àmbit per tal de facilitar la comprensió de la part estadística d’articles, pòsters i protocòls.

Des que es va crear, l’any 2005, Mixestat ha participat en l’execució de més de 70 estudis nacionals i internacionals en diferents àrees de recerca (virologia, analgesia, neurologia, reumatologia, cardiovascular, oncología, etc.), utilitza sistemes de software de máxima qualitat – SAS 9.1.3 i SAS Enterprise Guide 3.0, S Plus 8, Access, IBM Lotus Domino R 8.5…– i ha desenvolupat PNTs (pràctiques normalitzades de treball) propis. El seu tret diferencial és que ofereix un treball que s’adapta a les necessitats del clients, així com un tracte personalitzat i informació constant sobre l’evolució del projecte.

Lidesec és una CRO (Clinical Research Organization) que té la seu a Madrid i es va crear l’any 2002. Actualment compta amb un equip de 17 persones i està dirigida per Carlos Lisbona, doctor en Farmàcia. L’àrea de treball de Lidesec comprèn la monitoritzaciót d’estudis clínics i la redacció científca.Dins de la motorització d‘estudis clínics, Lidesec ha participat en múltiples assaigs, estudis observacionals i investigacions amb productes sanitaris. Quant a la redacció científica, les tasques realitzades inclouen l’elaboració d‘abstracts i pòsters per a congressos, textos per a revistes científiques, protocols de projectes d’nvestigació clínica i fulls informatius destinats als pacients, entre d’altres.