Sense categoria

By 7 de febrer de 2011novembre 16th, 2020No Comments
 07.02.2011

El ministre d’Educació visita el Parc Científic de la Universitat de Barcelona

El ministre d'Educació, Ángel Gabilondo, visita aquesta tarda el Parc Científic Barcelona (PCB) de la Universitat de Barcelona (UB), acompanyat, entre altres personalitats, per Dídac Ramírez, rector de la UB i president del PCB; Antoni Castellà, secretari d'Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya i Fernando Albericio, director general del PCB. El ministre ha conegut de prop les iniciatives que s'estan duent a terme des d'aquesta institució per apropar l'entorn de la recerca als estudiants universitaris de segon i tercer cicle.

El ministre d’Educació ha fet un recorregut a les instal·lacions de les plataformes, grups de recerca i empreses en què s’estan desenvolupant aquests projectes, entre els quals destaca el programa anual de pràctiques «Passa l’Estiu al Parc!», que complirà aquest any el desè aniversari, en què han participat més de 250 estudiants.

El programa es duu a terme durant els mesos de juliol i setembre, i s’adreça a estudiants universitaris de segon cicle de totes les nacionalitats (la major part són espanyols, un 75 %) que vulguin col·laborar en els projectes que s’estan portant a terme al Parc Científic Barcelona.

Així mateix, Ángel Gabilondo ha intercanviat impressions amb els responsables d’altres programes de formació per a universitaris que promou el PCB, com ara la Summer School on Medicines, una escola d’estiu que organitzen conjuntament el Parc Científic Barcelona i Oncopôle (França), per tal d’apropar els estudiants que estiguin cursant el doctorat i postdoctorat als diferents aspectes del procés de desenvolupament d’un medicament.

Entre altres programes de formació que ofereix el Parc Científic Barcelona, destaquen els que s’emmarquen en els diversos convenis que manté amb universitats i centres d’ensenyament superior internacionals per acollir estudiants universitaris dins dels programes Unipharma i Erasmus.