Mind the Byte organitza al PCB la conferència SciCloud, el primer congrés anual sobre ciència i serveis al núvol

By 29 de maig de 2013No Comments
 29.05.2013

El 12 de juny tindrà lloc a l'Auditori del Parc Científic de Barcelona (PCB) la 1a edició de la «Scientific Cloud Annual Conference» (SciCloud), el primer congrés especialitzat en ciència i serveis al núvol (cloud computing). La conferència –organitzada per , amb la col·laboració d'Amazon Web Services i el PCB– reunirà diferents experts en cloud procedents del món acadèmic i empresarial amb representants d'entitats públiques i privades per aprendre, donar resposta i debatre totes les qüestions referents a les aplicacions, disseny, implantació, seguretat i prestació de serveis al núvol a l'àmbit de l'R+D biotecnològica i biomèdica.

El cloud computing representa una gran oportunitat per optimitzar i accelerar la recerca científica. El núvol –com a infraestructura– i les plataformes SaaS (Software as a Service) –com a solució de programari– milloren l’accés als sistemes de processament de dades intensives i permeten a les empreses i grups de recerca minimitzar la inversió en infraestructures i serveis científico-tecnològics i racionalitzar al màxim l’ús de tècniques computacionals per escalar els seus recursos a la demanda del moment.

La sessió inaugural del congrés anirà a càrrec de Montserrat Vendrell, directora general de Biocat i Jesús Purroy, director tècnic de Serveis Científics i Tecnològics del PCB, i comptarà amb la participació, com a ponents, de Jordi Villà-Freixa, director de l’Escola Politècnica de la Universitat de Vic; Hakan Gurel, enginyer d’Amazon Web Services; Alfons Nonell-Canals, director general de Mind the Byte, i Oscar Huertas, director de Tecnologia de SOM Innovation Biotech.

A SciCloud es presentarà també iMols, una plataforma cloud especialment dissenyada per al descobriment de fàrmacs (drug discovery) que permet cercar molècules, predir-ne activitats i gestionar quimioteques i proteoteques, entre moltes altres funcionalitats. L’eina ha estat desenvolupada per l’start-up Mind the Byte, el primer partner tecnològic d’Amazon Web Services de l’Estat espanyol especialitzat en solucions cloud aplicades a la quimioinformàtica i bioinformàtica.

La conferència és gratuïta, però és necessari registrar-se ja que l’aforament és limitat.