MicroArt obre una nova seu a Edimburg

By 21 de febrer de 2008No Comments
 21.02.2008

MicroArt obre una nova seu a Edimburg

L'empresa , que treballa en l'àmbit de la bioinformàtica mèdica i està ubicada al PCB, compta amb una nova filial al Regne Unit, que s'instal·larà al nou parc científic que promou la Universitat d'Edimburg, amb qui manté una estreta col·laboració en diversos projectes de recerca conjuntament amb altres partners nacionals i europeus. La seva inauguració va tenir lloc el dia 22 de febrer a la Universitat d'Edimburg, al llarg d'un acte en què el director de MicroArt, Magí Lluch, juntament amb altres representants de l'empresa, el director del "Centre for Intelligent Systems and their Applications" Dave Robertson i Michael Rovatsos, cap del grup d'Agents de la Universitat d'Edimburg,van presentar els resultats dels projectes que ha dut a terme conjuntament.

Segons explica Lluch, l’obertura d’aquesta filial és una evolució lògica de la relació que, des de fa anys, mantenen amb la Universitat d’Edimburg i incrementarà la projecció internacional de MicroArt, ja que “actuarà com a catalitzador per afavorir projectes de col·laboració a nivell europeu i la creació de consorcis internacionals”.

MicroArt és una companyia especialitzada en el desenvolupament de Sistemes de Suport a la presa de Decisions (Decision Support Systems o DSS), que dins l’àrea de la medicina serveixen per ajudar als metges a prendre decisions en l’àmbit del tractament i el diagnòstic mèdic de diferents patologies, com ara tumors cerebrals o el càncer de pròstata. Aquests DSS necessiten grans quantitats de dades que es recullen creant xarxes internacionals d’hospitals, i en base a tècniques d’Intel·ligència artificial com els sistemes Multi-Agents, s’aprofita aquest coneixement disseminat per a prendre decisions locals. En aquest context, l’empresa està integrada en la xarxa d’excel·lència , que agrupa universitats i empreses d’arreu d’Europa que desenvolupen i apliquen aquesta tecnologia.

De cara al futur, MicroArt es planteja ampliar el seu àmbit d’activitat i desenvolupar sistemes que permetin diagnosticar altres patologies i fer un pronòstic de l’evolució dels pacients, així com avaluar l’eficiència dels possibles tractaments segons el seu perfil clínic i genètic.