Meteosim presenta un nou portal per a la navegació de lleure, professional i oceànica

By 12 novembre 2010novembre 16th, 2020No Comments
 12.11.2010

Aquest diumenge 14 de novembre a les 12h, a l'Espai del Mar del Saló Nàutic Internacional 2010 –que se celebra al recinte Gran Via de Fira Barcelona– Meteosim presentarà el portal , un nou servei per navegació de lleure i oceànica que ha nascut en el si del Parc Científic Barcelona com a una nova aposta de transferència de tecnologia entre el sector científic i la societat. Aprofitant la seva experiència en meteorologia nàutica, Meteosim ha desenvolupat aquest nou portal per tal d'internacionalitzar el seu servei de prediccions específiques per a la navegació, a fi de proporcionar al sector nàutic les dades meteorològiques que es requereixen en qualsevol lloc del món.

Des de les regates de lleure amb patins o windsurf, fins a les grans regates transoceàniques, tota la navegació requereix previsió d’onatge i de vent, i encara que a l’actualitat hi ha molta informació meteorològica disponible lliurement, també és cert que en la majoria dels casos es tracta de informació de poca qualitat o poca cobertura. De fet, conèixer la predicció del temps és molt fàcil: en tots els mitjans de comunicació i en milers de portals a la xarxa Internet es pot trobar la predicció de qualsevol lloc del món. Però una altra cosa és disposar d’un coneixement més detallat de com es comportarà l”atmosfera per realitzar una activitat concreta, com és la navegació marítima, i disposar de taules i mapes meteorològics específics, especialment de vent, per a la regió on es navegarà.

El cor tècnic de sail.meteosim.com és el model meteorològic , desenvolupat per Meteosim, que actualitza les seves prediccions meteorològiques dues cops al dia, per facilitar el coneixement futur del temps i oferir prediccions meteorològiques en taules i mapes, amb 3 dies d”antelació i amb valors horaris per planificar la jornada de navegació.

La navegació mes avançada és fa, a més, amb el suport de programari especialitzat. Les dades de Meteosim també estan dissenyades perquè puguin ser utilitzades per les modernes eines de routing. Aquesta informació, juntament amb imatges de satèl·lit, també es pot trobar al portal.

Meteosim S.L –amb seu al Parc Científic Barcelona– es va fundar l’any 2003 com a fruit de la investigació de bona part dels seus integrants en el camp de la modelització mesoescalar i de la predicció numèrica del temps (NWP). Aquesta investigació va començar l’any 1994 amb la posada operativa del primer model meteorològic mesoescalar des d’un departament universitari –el Departament d’Astronomia i Meteorologia de la Universitat de Barcelona– amb la col·laboració de Meso Inc.: el Model MASS, que permet la realització de prediccions meteorològiques d’elevada fiabilitat amb un horitzó de predicció de fins a 72 hores, a mida de les necessitats específiques de cada client.

La fiabilitat del model meteorològic MASS com a eina de predicció del temps ha motivat el seu ús de forma totalment operativa per a empreses nacionals, com ara Televisió de Catalunya, el Servei Meteorològic de Catalunya, el Cos de Bombers de la Generalitat de Catalunya i Desafío Español 2007, entre d’altres. L’ús del MASS també ha permès a Meteosim desenvolupar serveis específics per a l’Institut Català de l’Energia, Iberdrola i Endesa i d’altres entitats internacionals, com ara Aviabag Meteorem, la NASA, l’Armada dels EEUU o el Fons Monetari Internacional.