Més de 250 experts en nanotecnologia es trobaran a Barcelona en la segona reunió de la xarxa NanoSpain

By 11 de març de 2005novembre 16th, 2020No Comments
 11.03.2005

Durant les darreres dues dècades ha aparegut una nova època científica revolucionària basada en la capacitat d'observar, caracteritzar, manipular i organitzar diferents matèries a escala nanomètrica. Es tracta d'un àmbit de recerca interdisciplinari, on treballen físics, químics, biòlegs i enginyers, que té aplicacions en àmbits com la salut, l'energia o les comunicacions, entre d'altres.

Amb l’objectiu d’intercanviar informació i experiències sobre les darreres investigacions en nanotecnologia, més de 250 experts assistiran durant els propers 14-17 de març a la , que tindrà lloc a l’Edifici Docent de l’Hospital Sant Joan de Déu. La trobada està organitzada per la , el Parc Científic de Barcelona (PCB), el (CSIC), la i el .

La inauguració de la reunió, presidida pel director del (CREBEC) i sots director general del PCB Josep Samitier, comptarà amb les conferències del professor de l’Institut de Materials de l’École Polytechnique Féderale de Laussane Heinrich Hofmann, que parlarà sobre l’ús de nanopartícules en aplicacions biomèdiques, i del professor de la University of Fribourg Frank Scheffold, que tractarà el tema de les propietats òptiques i mecàniques d’assamblatges de nanopartícules.

Els participants a les diferents jornades podran assistir a conferències i grups de treball sobre els mètodes avançats de nanofabricació, els nanomaterials, o la simulació en nanoescala. També es parlarà de diferents aspectes de la nanobiotecnologia, la nanoquímica i la nanoelectrònica, a més de tractar sobre les infraestructures científiques que acullen grups de recerca d’aquest àmbit, entre elles els parcs científics. La trobada reunirà també diferents experts internacionals entre els quals destaquen el professor de la University of Lund Lars Montelius, el professor de la Lawrence Berkeley University Miquel Salmeron, i l’investigador del Max Planck Insitute of Colloids and Interfaces Markus Antonietti, entre d’altres.

, coordinada pel CSIC i la Fundació Phantoms, és la xarxa de nanotecnologia més gran de l’Estat espanyol amb la presència actualment de 150 grups de recerca de diferents institucions públiques, com universitats, el CSIC, centres tecnològics i parcs científics, i d’empreses, amb més de 1.000 investigadors adscrits. El seu objectiu és aplegar i coordinar els esforços realitzats en el camp de la nanotecnologia dels grups de recerca espanyols. A més, la xarxa assessora a les administracions públiques en la definició de plans d’actuació i les potencials accions en aquest àmbit.