Mariona Serra, fundadora i directora de GoodGut, i Joan Puig, CEO de Kymos. Imatge / CataloniaBio & HealthTech.
 24.01.2024

Mariona Serra agafa el relleu a la presidència de l’associació CataloniaBio & HealthTech

L’associació CataloniaBio & HealthTech, amb seu al Parc Científic de Barcelona, renova la seva junta directiva coincidint amb l’equador dels quatre anys de mandat de l’equip actual. El fet més destacat és l’intercanvi de càrrecs entre Mariona Serra, fundadora i directora de GoodGut (Grup HIPRA), i Joan Puig, CEO de Kymos. Ambdós van liderar la candidatura presentada ara fa dos anys, que preveia un relleu a la presidència a la meitat del mandat, d’acord amb els estatuts de l’associació.

L’equip liderat per Mariona Serra i Joan Puig compta amb Nuria Pastor, CEO de HumanITcare (vicepresidència segona) i Isabel Amat, cap d’Innovació i Pipeline de Reig Jofre (vicepresidència tercera). La junta directiva està integrada per un total de 12 representants d’empreses i institucions membres de CataloniaBio & HealthTech.

A més del canvi de lideratge a la Junta, s’hi sumen les renovacions de quatre de les vocalies, com també preveu els estatuts. S’hi incorporen Marta Parente (GP Pharm), Joël Jean-Mairet (Ysios Capital Partners), Elisabeth Stampa (Medichem) i Jordi Barretina (Institut de Recerca Germans Trias i Pujol – IGTP) en substitució de Carmen Lagunas (Ferrer), Begoña Benito (Vall d’Hebron Institut de Recerca – VHIR), Marta Palicio (Werfen) i Adriana Carré (Inteplast Medical); aquestes dues últimes continuaran vinculades a la junta, com a observadores permanents, durant els pròxims dos anys. La ratificació d’aquests canvis, efectius des de l’1 de gener de 2024, es farà efectiva a l’assemblea general de socis, que se celebrarà el 14 de febrer a l’Ateneu Barcelonès.

La composició de la junta directiva és representativa de les diverses activitats que duen a terme les empreses i entitats associades, dins del sector de la salut: desenvolupadors de producte propi, serveis científic-tècnics, institucions prestadores de salut i generadores de coneixement, entre d’altres.

”Vam començar aquest mandat ara fa dos anys amb els objectius d’ampliar l’associació, consolidar-ne la solvència financera, professionalitzar l’equip,  guanyar representativitat institucional i acabar de desplegar un pla estratègic vigent”, explica Joan Puig. “Estem molt satisfets de tots els objectius aconseguits, de l’alt grau de participació per part dels socis i de la molt alta valoració de la qualitat de les activitats i iniciatives dutes a terme en aquest període”, conclou.

“Encarem amb determinació els pròxims dos anys, amb el compromís ferm de mantenir la trajectòria ascendent de l’associació i d’’assumir el repte d’impulsar la nostra comunitat a liderar a escala internacional la salut d’avantguarda. Hem assolit teixir una comunitat empresarial transversal i integrant agents clau del sector, que és determinant per la generació de solucions innovadores i la transformació del nostre sistema de salut, i, sens dubte, per la competitivitat del nostre país”, valora Mariona Serra. “Encetem aquesta etapa amb un nou pla estratègic que hem treballat internament els darrers mesos, elaborat amb la visió d’esdevenir l’associació de referència d’un sector essencial i estratègic, com és el sector industrial de la salut a Catalunya”, afegeix.

“Com a associació que agrupa tota la cadena de valor de la salut, el nostre propòsit és contribuir a la competitivitat de les empreses impulsores de la generació de noves solucions sanitàries. El nou pla es vertebrarà en tres eixos principals: continuar enfortint la nostra comunitat a través canalitzar la innovació promovent l’emprenedoria i el creixement empresarial; reforçar el posicionament estratègic de les empreses catalanes projectant-les a la societat i implicant-les en la definició de la sanitat del futur; i establir un diàleg amb l’administració pública per assegurar que el valor de la innovació i de la indústria de la salut arribi eficientment a la societat”, resumeix Serra.

Assemblea i Fòrum de Fiscalitat

CataloniaBio & HealthTech celebrarà l’assemblea general de socis el dia 14 de febrer, a la Sala d’actes Oriol Bohigas (Ateneu Barcelonès). Previ a l’assemblea general ordinària, CataloniaBio & HealthTech celebrarà el Fòrum de Fiscalitat per debatre l’impacte que poden tenir mesures fiscals per inversors, emprenedors, investigadors, així com en l’R+D generada al sector. S’hi posaran sobre la taula aspectes que generen preocupació i interès en la comunitat, com ara la millora de la tributació en l’àmbit de l’emprenedoria, la revisió de l’impost de patrimoni procedents de l’activitat econòmica empresarial, o mesures com els crèdits fiscals.

El format de la sessió consta de dues parts: la mirada de l’expert i una taula rodona amb experiències que representen empreses grans, empreses petites, emprenedors i representants de les institucions públiques. Entre els ponents confirmats hi ha Jordi Rovira (CFO Vytrus Biotech), David Alonso (CFO HIPRA) i Lluís Juncà (director general d’Innovació i Emprenedoria). L’esdeveniment és obert i s’inclou en els actes de la Health Innovation Week.

» Enllaç a la notícia: web de CataloniaBio & HealthTech [+]