Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones
 25.11.2022

Manifest sobre els drets de les dones a l’Iran

El Parc Científic de Barcelona s’adhereix a la comunitat de Salut Global i Recerca i la Comissió d’Equitat i Gènere que signen a continuació i ratifiquen aquest manifest redactat per l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal).

Avui, 25 de novembre del 2022, en el context del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones, nosaltres, de la mateixa manera que tota la comunitat internacional d’investigadors i tot el personal, volem mostrar el nostre suport, la solidaritat i la sororitat a les dones i les nenes de l’Iran en la seva lluita legítima i pacífica pels seus drets.

Condemnem fermament la violència i les humiliacions envers les dones i les nenes, i també la violència i la repressió extremes a què recentment han hagut de fer front les persones que s’han manifestat durant les concentracions. Fem arribar el nostre condol més sincer a les famílies de Mahsa Amini, Nika Shakarami, Hadis Najafi i Sarina Esmailzadeh i a totes les famílies de les més de dues-centes persones assassinades durant les protestes.  Ens fem ressò de les seves veus: dones, vida i llibertat!

Per acabar, defensem el dret del poble iranià a organitzar-se, protestar, votar i viure lliurement en una democràcia de veritat, on puguin exercir els seus drets sense cap por. Així, instem la comunitat internacional a ajudar el poble iranià, tot respectant-ne la sobirania amb les intencions més sinceres.

També animem la gent, a escala individual, a reconèixer i donar veu a les dones iranianes amb algunes de les accions següents:

• Informem-nos.
  • Interessem-nos per la seva història i llegim llibres i mirem pel·lícules com La jaula de oro o Persèpolis.
  • Desconstruïm els discursos que ens arriben sobre l’Orient Mitjà, les dones i els símbols.
  • Exigim als mitjans de comunicació una cobertura àmplia i realista de la situació en països com l’Iran.
  • Traslladem les protestes també a les xarxes socials, amb les vostres etiquetes, o a la comunitat.
  • Mostrem i donem suport.
  • Fem pressió als nostres governs perquè ajudin el poble iranià, tot respectant-ne la sobirania.
  • Donem diners o ajudem a les organitzacions que lluiten pels drets humans.
  • Tinguem cura del planeta i dels recursos, perquè el nostre model de producció i de consum té conseqüències en la vida d’altres persones.
  • Lluitem també contra la discriminació que reben les dones migrants als països europeus, a les fronteres, a l’accés a l’habitatge i, fins i tot, a les escoles pel fet de dur el vel.

En resum, assumim la responsabilitat i no mirem cap a un altre costat mentre les dones de l’Iran lluiten per la llibertat.

Barcelona, 25 de novembre del 2022
(Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones)

Signen:

Comissió d’Equitat i Gènere d’ISGlobal