Lliurament de la 3a edició del Premi “Professor Jordi Sabater Pi”

By 21 de maig de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 21.05.2009

Lliurament de la 3a edició del Premi “Professor Jordi Sabater Pi”

Ahir va tenir lloc al Saló de Cent de l'Ajuntament de Barcelona l'acte de lliurament del Premi "Professor Jordi Sabater Pi", dirigit a estudiants d'Educació Secundària de la ciutat. El seu objectiu és promoure l'estudi del comportament social humà des d'una perspectiva evolutiva a través de l'observació dels primats.

Es tracta d’una iniciativa organitzada de forma conjunta per la Càtedra de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) “El cervell social”, el Consorci d’Educació de Barcelona i el Zoo de Barcelona, en col·laboració amb el Parc Científic Barcelona (PCB) i la , ubicada al PCB, que acull el fons documental de l’obra científica i gràfica d’aquest prestigiós etòleg.

La finalitat d’aquest Premi és despertar l’interès per la biologia i desvetllar vocacions científiques entre els estudiants, així com fomentar l’ús de les noves tecnologies i el treball en equip a les escoles, ja que el resultat d’aquesta reflexió s’ha de plasmar en un document audiovisual.

Els guanyadors d’aquesta tercera edició han estat: l’ IES Sant Josep de Calassanç , a qui s’ha concedit el primer premi ; l’IES Josep Comas i Solà, que ha obtingut el segon premi, i l’IES Barri Besós, guanyador del tercer premi.

Com en edicions anteriors, el Parc Científic Barcelona també ha lliurat un premi especial “al millor dibuix naturalista d’un primat”, que consisteix en un estutx de pintura i ha estat escollit i entregat personalment pel professor Jordi Sabater Pi. El guanyador en aquesta 3a edició ha estat l’estudiant Jorge Lazo de l’IES Sant Josep de Calassanç. Els finalistes han estat Anabel Martínez, de l’IES Joan D’Austria i Ghaima Guedari, de l’IES Fort Pius. Amb aquest Premi, que ja s’ha entregat en les edicions anteriors, el Parc Científic Barcelona vol estimular la capacitat d’observació i la creativitat dels estudiants.

Enguany hi han participat en la convocatòria 200 estudiants de 3è i 4t d’Educació Secundària procedents de 14 instituts de Ciutat Vella, Sants, l’Eixample, Horta, Sant Andreu i Sant Martí.

L’acte de lliurament va comptar amb la presència de la regidora d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona, Montserrat Ballarín; el director de la Càtedra “El Cervell Social”, Òscar Vilarroya; el gerent del Consorci d’Educació de Barcelona Manel Blasco, el director del Parc Zoològic de Barcelona, Miquel Trepat i el propi Jordi Sabater Pi, professor emèrit de la Universitat de Barcelona.

La càtedra «El cervell social» de la UAB, patrocinada per l’Ajuntament de Barcelona, té com a finalitat aprofundir en una disciplina científica emergent, com és la neurociència social, que es proposa treure a la llum noves maneres d’entendre l’esfera social de l’ésser humà.