I Jornada sobre nanotecnologia i sostenibilitat al PCB

By 22 maig 2009novembre 16th, 2020No Comments
 22.05.2009

I Jornada sobre nanotecnologia i sostenibilitat al PCB

El proper dimecres, 27 de maig, de 10.30 a 14h, tindrà lloc a l'Aula Fèlix Serratosa del Parc Científic Barcelona la Jornada "Safety and sustainability in the next-coming nanotechnological world", que organitzen de forma conjunta la Plataforma de Toxicologia Experimental i Ecotoxicologia del PCB i la Unitat de Toxicologia de la Facultat de Farmàcia de la Universitat de Barcelona . La Jornada té el suport del Ministeri de Ciència i Innovació, que impulsa el projecte "Nanosost hacia una nanotecnologia sostenible, responsable i segura", en què, a més del CERETOX, participen quinze centres tecnològics, instituts de recerca i empreses espanyoles.

L’objectiu d’aquesta trobada és donar a conèixer la recerca que actualment s’està duent a terme en l’àmbit de les nanotecnologies i facilitar l’intercanvi d’opinions i la reflexió entorn els potencials riscos que comporten i la necessitat d’establir unes bases científiques per garantir –ne l’ús segur.

A l’acte de benvinguda i presentació intervindran el director general del PCB, Fernando Albericio i Miquel Borràs, director de la Plataforma de Toxicologia Experimental i Ecotoxicologia del PCB (UTOX) i del CERETOX.

Entre els científics que han estat convidats a aquesta jornada cal destacar a Enrico Sabbioni, que ha estat scientific official de la Comissió Europea al Joint Research Centre (JRC) d’Ispra (Itàlia) i fundador i director del projecte INATOX (In vitro NanoToxicology research at JRC). Uns altres ponents que hi participaran són Julià Sampere de l’Institut Químic de Sarrià (IQS), que coordina el projecte Nanosot; Álvaro Mata, responsable de la del Parc Científic Barcelona, i Enrique Navarro de l’Institut Pirinenc d’Ecologia (CSIC).

L’assistència a aquesta jornada és gratuïta, però cal inscriure’s prèviament.