L’IRB incorpora a un líder científic en cèl·lules mare i càncer

By 25 de setembre de 2013novembre 16th, 2020No Comments
Salvador Aznar Benitah (J. Lanuza.IRB).
 25.09.2013

L’IRB incorpora a un líder científic en cèl·lules mare i càncer

Després de valorar ofertes del Wellcome Trust Centre for Stem Cell Research de la Universitat de Cambridge, de la Universitat de Toronto i de la Universitat de Stanford als Estats Units, el científic Salvador Aznar Benitah ha decidit seguir la seva recerca sobre cèl·lules mare i càncer a Barcelona i desplaçar el seu laboratori des del Centre de Regulació Genòmica a l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB), ubicat al Parc Científic de Barcelona. La incorporació d'Aznar Benitah al centre públic català és un exemple de retenció i atracció de talent internacional.

Aquest mes de setembre, l’investigador de 38 anys de nacionalitat espanyola i canadenca, està ultimant juntament amb el seu equip de vuit persones el laboratori “Cèl·lules Mare i Càncer”, de 168 metres quadrats. El seu grup serà el cinquè dedicat específicament a càncer i metàstasi del programa d’Oncologia, un dels cinc programes en que s’estructura la recerca a l’IRB. El centre suma ara 23 grups de recerca i ocupa prop de 450 persones, conformant un dels centres biomèdics de recerca bàsica més importants d’Espanya.

“La situació de la ciència a Espanya és prou complicada però hi ha centres dels que hem de sentir-nos molt orgullosos i pels quals cal seguir apostant”, explica Aznar Benitah.”Els grups competitius, l’ambient internacional, les avaluacions cada cinc anys, una administració àgil i plataformes científiques d’última generació fan que l’IRB sigui un centre molt atractiu per desenvolupar aquesta nova etapa de la meva carrera”.

Llicenciat en Bioquímica per la Universitat McGill, a Montreal, Canadà, Salvador Aznar Benitah es va doctorar a l’Institut d’Investigacions Biomèdiques de la Universitat Autònoma de Madrid. Actualment, és professor d’Investigació ICREA de la Generalitat de Catalunya, i té projectes becats del Consell Europeu de Recerca (ERC en anglès) amb una ERC Starting Grant (2012), i dos de l’Associació Internacional de la Investigació del Càncer, del Regne Unit.És beneficiari de projectes competitius del Consell Europeu de Recerca (ERC en anglès) i de l’Associació Internacional de la Recerca del Càncer britànica (AICR en anglès). En els darrers sis anys, ha publicat 21 articles, 13 com autor principal, en revistes com Nature i Cell Stem Cell.