L’investigador i catedràtic Pere Roca-Cusachs. Foto/ IBEC.
 05.04.2024

L’investigador Pere Roca-Cusachs rep per segona vegada la distinció del programa ICREA Acadèmia

Pere Roca-Cusachs, líder del grup de Mecanobiologia cel·lular i molecular de l’IBEC, ubicat al Parc Científic de Barcelona, ha estat guardonat, per segona vegada consecutiva, amb un ajut ICREA Acadèmia, que atorga la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA). L’investigador i catedràtic de la UB ha rebut aquesta distinció en la categoria de Ciències de la Vida i de la Salut. El premi, que dura cinc anys, li permetrà augmentar l’impacte i la projecció internacional de la seva recerca.

La convocatòria ICREA Acadèmia ofereix a professorat de les universitats públiques i privades catalanes una subvenció que els permet incrementar la seva dedicació a la recerca, reduint les seves obligacions docents, mitjançant un suport econòmic.

“El premi ICREA acadèmia és una eina fonamental perquè els professors universitaris puguem maximitzar el temps i recursos que dediquem a la recerca. És un orgull, i també una responsabilitat, que ICREA hagi valorat que la recerca que fa el meu grup s’ho mereix”, destaca Pere Roca-Cusachs.

Roca-Cusachs lidera el grup de recerca de Mecanobiologia cel·lular i molecular de l’IBEC i és professor catedràtic de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat de Barcelona (UB). La seva recerca se centra a descriure els mecanismes que utilitzen les cèl·lules a l’hora de detectar i respondre a estímuls mecànics -l’acció de forces o la rigidesa tissular- que regulen el desenvolupament embrionari, la tumorigènesi o la cicatrització de ferides.

El programa ICREA Acadèmia és una iniciativa per retenir el talent investigador de Catalunya. Els ajuts, concedits per la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA), distingeixen la trajectòria investigadora del professorat que desenvolupa la seva activitat en alguna de les universitats públiques catalanes i que es troba en fase plenament activa i d’expansió de la seva activitat investigadora. En aquesta darrera convocatòria, la número quinze, han estat guardonats un total de 40 experts i expertes de diversos àmbits del coneixement, i rebran 40.000 euros anuals durant un període de 5 anys.

» Enllaç a la notícia: web de l’IBEC [+]