Sense categoria

L’Institut de Dret Públic coordina un estudi sobre la regulació de la immigració a Europa

By 6 de maig de 2005novembre 16th, 2020No Comments
 06.05.2005

L', ubicat al Parc Científic de Barcelona, ha realitzat un estudi que analitza la regulació de la immigració des d'una òptica jurídica i exposa, entre d'altres aspectes, la conveniència d'elaborar una estratègia legislativa a llarg termini que descrigui uns eixos bàsics en matèria d'immigració. El treball, titulat "La regulación de la inmigració en Europa", ha estat coordinat pel director de l'IDP Eliseo Aja i la professora de Dret Constitucional de la Universitat de Barcelona Laura Díez.

El document, editat per l’Obra Social de la Fundació La Caixa, recull també la necessitat de millorar la coordinació entre els diferents partits polítics per tal d’excloure la immigració de les polèmiques electorals ja que considera que es tracta d’un fenomen social i no d’un problema polític.

Segons l’estudi, cal incrementar la participació de les comunitats autònomes i els municipis en les polítiques d’immigració tal i com ja succeeix a països com Alemanya o Suïssa. En aquest sentit, i a partir de l’experiència de la majoria dels països estudiats, es conclou que és necessari elaborar acords de col·laboració amb els països d’origen de l’emigració a Espanya que contemplin tots els aspectes del procés. També s’exposa que cal millorar la coordinació entre els diferents països de la Unió Europea ja que és aquesta qui disposa de competència en matèria de legislació sobre immigració.

La versió electrònica de l’estudi està disponible a