L’IBEC signa un acord de col·laboració amb la Barcelona Macula Foundation

By 18 de gener de 2013novembre 16th, 2020No Comments
Imatge: Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC).
 18.01.2013

L’IBEC signa un acord de col·laboració amb la Barcelona Macula Foundation

L'Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), amb seu al Parc Científic de Barcelona, ha signat un Memoràndum d'Entesa amb la Barcelona Macula Foundation per promoure conjuntament les seves activitats respectives en el context de la biomedicina.

L’acord busca establir relacions permanents entre l’IBEC i la Fundació amb la finalitat de generar oportunitats científiques i tecnològiques i regular projectes conjunts de recerca. La col·laboració facilitarà, així mateix, l’intercanvi de personal científic i tècnic i la coparticipació en el desenvolupament de projectes científics i intervencions mèdiques innovadores.

“Aquest acord, signat per dos centres de recerca de renom internacional, permetrà sinergies que poden resultar en notables avenços mèdics en camps com l’oftalmologia,” declara Josep Samitier, director associat de l’IBEC.

La Barcelona Macula Foundation fa recerca en malalties de la retina i la màcula que provoquen ceguesa i que no tenen tractament efectiu, per tal de retornar la visió o prevenir la seva pèrdua. Se centra principalment en la degeneració macular i retinal, com la degeneració molecular atròfica relacionada amb l’edat, la retinitis pigmentosa i la malaltia d’Stargardt, per a les quals encara no hi ha cura.