Laura Herrero de l’IBUB, l’única investigadora de tot l’Estat distingida amb el ‘Premi Rising Star’ de l’EFSD

By 18 d'octubre de 2012novembre 16th, 2020No Comments
Les investigadores premiades Laura Herrero, Amélie Bonnefond, Joline W. Beulens i Henrike Sell (esquerra a dreta). Font UB.
 18.10.2012

Laura Herrero, membre de l'Institut de Biomedicina de la UB (IBUB) –amb seu al Parc Científic de Barcelona– és l'única investigadora de tot l'Estat que ha estat distingida amb el 'Premi Rising Star 2012' de la Fundació Europea per a l'Estudi de la Diabetis (EFSD) i la farmacèutica Jansen. Aquest guardó és el més rellevant que l'EASD atorga a joves investigadors de tot Europa en l'àmbit de la recerca sobre diabetis i en aquesta edició també ha reconegut les científiques Joline Beulens (Països Baixos), Amélie Bonnefond (França) i Henrike Sell (Alemanya).

Laura Herrero és també profesora del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular de la Facultat de Farmàcia de la UB –adscrita al campus d’excel·lència internacional Barcelona Knowledge Campus (BKC)–, , experta del Grup de Regulació del Metabolisme Lipídic de la UB, i membre del Centre d’Investigació Biomèdica en Xarxa (CIBER) Fisiopatologia de l’Obesitat i la Nutrició (CIBERobn).

El Premi Rising Star, en concret, se li ha atorgat pel seu projecte ‘Enhancing brown adipose tissue fat-burning power as a therapy against obesity-induced diabetes‘, que analitza com es pot eliminar l’excés de greix present en l’obesitat, per potenciar l’acció del teixit adipós marró, principal òrgan encarregat de la despesa energètica. El projecte també va obtenir uns dels ajuts patrocinats per la companyia farmacèutica Lilly dins la convocatòria de beques corresponent al 2012 de l’EFSD.

Les distincions Rising Star van ser lliurades el passat 2 d’octubre, en el marc del 48è Congrés de l’EASD a la ciutat de Berlín. Durant l’acte de lliurament de premis, Laura Herrero va impartir la conferència ‘Adipose tissue inflammation in obesity and lipodystrophy‘, centrada en la seva activitat investigadora sobre la relació entre l’obesitat i la diabetis resistent a la insulina i les noves estratègies terapèutiques per lluitar contra aquests desordres metabòlics.