D'esq. a dta.: Àngel Menargues, cap de la UTOX-PCB, amb el seu equip (Foto: PCB)
 23.10.2018

La UTOX del PCB renova i amplia el certificat de compliment de Bones Pràctiques de Laboratori

La Unitat de Toxicologia Experimental i Ecotoxicologia (UTOX) del Parc Científic de Barcelona (PCB) ha renovat el certificat de compliment de Bones Pràctiques de Laboratori (BPL) per a la realització de tot tipus d’estudis de toxicitat in vivo i in vitro, de mutagenicitat i d’ecotoxicitat amb medicaments d’ús humà i veterinari,  dispositius sanitaris i cosmètics. El centre també ha ampliat la certificació per als estudis microbiològics d'eficàcia bactericida.

La Unitat de Toxicologia Experimental i Ecotoxicologia (UTOX)  –creada l’any 2002 com a unitat pròpia del PCB–  forma, juntament amb la Unitat de Toxicologia de la Facultat de Farmàcia de la Universitat de Barcelona (UB), el Centre de Recerca en Toxicologia (CERETOX), integrat en la xarxa TECNIO que impulsa la Generalitat de Catalunya. També és membre del Grup de Recerca Consolidat de la Generalitat de Catalunya (SGR 2014SGR566) i un dels Centres d’Innovació i Tecnologies Avançades de la Universitat de Barcelona (CITA-UB), un projecte impulsat per la UB i la Fundació Bosch i Gimpera (FBG).

L’any 2011, la UTOX-PCB va ser el primer centre de recerca d’assaigs ecotoxicològics de l’Estat espanyol inclòs al programa de compliment dels estàndards de qualitat dels principis Bones Pràctiques de Laboratori establerts en l’àmbit internacional pels països membres de l’OCDE.

El 2015 va aconseguir ampliar el seu àmbit a tot tipus d’estudis de toxicitat in vivo i in vitro (aguda i crònica), mutagenicitat i ecotoxicològics per a medicaments d’ús humà i veterinari, dispositius sanitaris i cosmètics.

“Amb la renovació i ampliació d’aquesta certificació BPLI/1813/001/CAT, any rere any, l’equip de la UTOX-PCB / CERETOX / TECNIO mostra el ferm compromís per la qualitat en recerca bàsica in vitro i in vivo, desenvolupament i implementació i transferència tecnològica per a les diferents entitats i empreses de tots els sectors industrials. El nostre interès no és altre que, fer de pont… Ajudar a moure i transformar una perspectiva en una realitat tangible per a la societat. Honestament, això ens motiva a continuar consolidant el que ja hem assolit fins ara i a ampliar nombre de competències i acreditacions en un futur proper”, comenta Àngel Menargues, cap de la Unitat.

► Per a més informació [+]