La UB i la Universitat René Descartes-París 5 signen un acord per desenvolupar accions conjuntes en l’àmbit de les ciències de la vida

By 26 octubre 2006novembre 16th, 2020No Comments
 26.10.2006

En el marc del Segon Simposi Universitat René Descartes París 5-Parc Científic de Barcelona, el rector de la UB Màrius Rubiralta i el degà de la Facultat de Medicina de la Universitat René Descartes- Paris 5 Patrick Berche, en representació del seu rector, van signar el passat 19 d'octubre un acord per tal de fomentar col·laboracions, entre les dues institucions, en l'àmbit de les ciències de la vida.

Mitjançant aquest acord, ambdues institucions cooperaran en projectes comuns en el marc dels programes de recerca i de formació de la Unió Europea i d’altres programes internacionals de recerca, així com en l’intercanvi d’estudiants de doctorat i de tercer cicle. D’altra banda, s’establiran col·laboracions entre les plataformes tecnològiques d’ambdues universitats amb l’objectiu de facilitar-hi l’accés als seus investigadors. El conveni recull també la col·laboració entre la Bioincubadora del Parc Científic de Barcelona i la incubadora d’empreses «Paris Biotech».

Les activitats que es desenvoluparan entre les dues universitats seran coordinades pel director general del PCB Fernando Albericio, per part de la UB, i el director de l’Institut Fédératif des Sciences du Médicament (IFR71) Arnaud Ducruix, per part de la Universitat René Descartes París 5. Concretament, es col·laborarà en línies de treball com la química de síntesi, la vectorització, la dinàmica de la vida, la biologia dels sistemes integrats i la dinàmica molecular.

El simposi celebrat a París els dies 19 i 20 de novembre ha reunit per segona vegada investigadors del Parc Científic de Barcelona i la Universitat René Descartes París 5 que tenen el seu àmbit de treball en la recerca que es dóna en la interfície entre la biologia i la química, en concret en camps com la química combinatòria, la neurociència o l’oncologia. El primer simposi organitzat per les dues entitats va tenir lloc el mes de febrer al PCB com a primera iniciativa, de caire multidisciplinari, per donar a conèixer la recerca que es duu a terme a les dues institucions i crear futures col·laboracions.